Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Nawet o połowę wzrasta szansa przekonania klienta do zakupu, jeśli towar w sklepie internetowym ma dobrze przygotowany opis

Publikacja: 09.06.2010 14:40

Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

- Postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ ma formatowanie opisów na chęć zakupu produktów, zapamiętywalność informacji o produktach, a także na ich wiarygodność, wystarczalność dla kupujących w sieci oraz ciekawość – mówi Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.

Na potrzeby badania serwis sprawdził odbiór czterech nieznanych polskim konsumentom produktów z kategorii FMCG z czterema opisami. W pierwszym pogrubiono kluczowe informacje, w kolejnym zostały wypunktowane. Kolejna wersja była wyjątkowo krótka a ostatnia rozbudowana, opisana kwiecistym językiem.

Na tej podstawie dokonano ponad 100 symulacji, który opis trafił do konsumenta.

Pogrubianie i punktowanie kluczowych informacji było najlepszym rozwiązaniem. Im więcej klient zrozumie z opisu, tym jest bardziej prawdopodobne, że kupi produkt – nawet o 50 proc. częściej. Klienci zdecydowanie kupiliby dany produkt zapamiętali z opisu aż 75 proc. istotnych informacji.

Z badania wynika, że niewspomagana zapamiętywalność cech produktu oscyluje dla obu w okolicach 48-51 proc., natomiast wspomagana jest na poziomie 63-64 proc.

Zaledwie 13 proc. respondentów czytających opisy zawierające pogrubienia i wypunktowania nie zapamiętało żadnej cechy danego produktu, podczas, gdy przy opisie „kwiecistym”, pisanym ciągłym tekstem wskaźnik ten to już 21 proc. - Zapamiętywalność informacji o produkcie nie tylko stymuluje sprzedaż, jest to też ważne narzędzie w budowaniu spójnego i wyrazistego wizerunku marki, a to z kolei buduje lojalność – podkreśla Wojciech Mocarski.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju