Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Nawet o połowę wzrasta szansa przekonania klienta do zakupu, jeśli towar w sklepie internetowym ma dobrze przygotowany opis

Publikacja: 09.06.2010 14:40

Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

- Postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ ma formatowanie opisów na chęć zakupu produktów, zapamiętywalność informacji o produktach, a także na ich wiarygodność, wystarczalność dla kupujących w sieci oraz ciekawość – mówi Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.

Na potrzeby badania serwis sprawdził odbiór czterech nieznanych polskim konsumentom produktów z kategorii FMCG z czterema opisami. W pierwszym pogrubiono kluczowe informacje, w kolejnym zostały wypunktowane. Kolejna wersja była wyjątkowo krótka a ostatnia rozbudowana, opisana kwiecistym językiem.

Na tej podstawie dokonano ponad 100 symulacji, który opis trafił do konsumenta.

Pogrubianie i punktowanie kluczowych informacji było najlepszym rozwiązaniem. Im więcej klient zrozumie z opisu, tym jest bardziej prawdopodobne, że kupi produkt – nawet o 50 proc. częściej. Klienci zdecydowanie kupiliby dany produkt zapamiętali z opisu aż 75 proc. istotnych informacji.

Z badania wynika, że niewspomagana zapamiętywalność cech produktu oscyluje dla obu w okolicach 48-51 proc., natomiast wspomagana jest na poziomie 63-64 proc.

Zaledwie 13 proc. respondentów czytających opisy zawierające pogrubienia i wypunktowania nie zapamiętało żadnej cechy danego produktu, podczas, gdy przy opisie „kwiecistym”, pisanym ciągłym tekstem wskaźnik ten to już 21 proc. - Zapamiętywalność informacji o produkcie nie tylko stymuluje sprzedaż, jest to też ważne narzędzie w budowaniu spójnego i wyrazistego wizerunku marki, a to z kolei buduje lojalność – podkreśla Wojciech Mocarski.

- Postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ ma formatowanie opisów na chęć zakupu produktów, zapamiętywalność informacji o produktach, a także na ich wiarygodność, wystarczalność dla kupujących w sieci oraz ciekawość – mówi Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.

Na potrzeby badania serwis sprawdził odbiór czterech nieznanych polskim konsumentom produktów z kategorii FMCG z czterema opisami. W pierwszym pogrubiono kluczowe informacje, w kolejnym zostały wypunktowane. Kolejna wersja była wyjątkowo krótka a ostatnia rozbudowana, opisana kwiecistym językiem.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie