Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Nawet o połowę wzrasta szansa przekonania klienta do zakupu, jeśli towar w sklepie internetowym ma dobrze przygotowany opis

Publikacja: 09.06.2010 14:40

Dobry opis pomaga sprzedaży w sieci

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

- Postanowiliśmy sprawdzić jaki wpływ ma formatowanie opisów na chęć zakupu produktów, zapamiętywalność informacji o produktach, a także na ich wiarygodność, wystarczalność dla kupujących w sieci oraz ciekawość – mówi Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.

Na potrzeby badania serwis sprawdził odbiór czterech nieznanych polskim konsumentom produktów z kategorii FMCG z czterema opisami. W pierwszym pogrubiono kluczowe informacje, w kolejnym zostały wypunktowane. Kolejna wersja była wyjątkowo krótka a ostatnia rozbudowana, opisana kwiecistym językiem.

Na tej podstawie dokonano ponad 100 symulacji, który opis trafił do konsumenta.

Pogrubianie i punktowanie kluczowych informacji było najlepszym rozwiązaniem. Im więcej klient zrozumie z opisu, tym jest bardziej prawdopodobne, że kupi produkt – nawet o 50 proc. częściej. Klienci zdecydowanie kupiliby dany produkt zapamiętali z opisu aż 75 proc. istotnych informacji.

Z badania wynika, że niewspomagana zapamiętywalność cech produktu oscyluje dla obu w okolicach 48-51 proc., natomiast wspomagana jest na poziomie 63-64 proc.

Zaledwie 13 proc. respondentów czytających opisy zawierające pogrubienia i wypunktowania nie zapamiętało żadnej cechy danego produktu, podczas, gdy przy opisie „kwiecistym”, pisanym ciągłym tekstem wskaźnik ten to już 21 proc. - Zapamiętywalność informacji o produkcie nie tylko stymuluje sprzedaż, jest to też ważne narzędzie w budowaniu spójnego i wyrazistego wizerunku marki, a to z kolei buduje lojalność – podkreśla Wojciech Mocarski.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy