Telewizja Polska, która w tym roku ma wyłączność na pokazywanie w Polsce relacji z mistrzostw świata w piłce nożnej w RPA, nie podzieliła się prawami ani z partnerem telewizyjnym, ani z internetowym. – Nie odsprzedawaliśmy żadnych praw do pokazywania relacji innym stacjom, jedynie Orange Sport ma prawo do pokazywania newsów, czyli np. najnowszych bramek – mówi Anna Paszkowska z biura prasowego TVP.
Inne stacje i portale nie będą pokazywały w tym roku nawet tyle. Co nie znaczy, że w ogóle zrezygnowały z nadawania relacji. Specjalne programy na mundial przygotowały kanały nSport i Eurosport HD. W sieci z kolei od piątku działają już rozliczne serwisy internetowe poświęcone mundialowi.
– W naszym serwisie będziemy relacjonować mecze minuta po minucie, opisując, co się dzieje na boisku – mówi Agnieszka Kliber, rzeczniczka Interii. Podobnie zrobi większość witryn sportowych. W serwisie Mundial.interia.pl swoje wrażenia z rozgrywek na bieżąco przekazywać będą m.in. Zbigniew Boniek, Franciszek Smuda, Dariusz Dziekanowski czy Jan Tomaszewski. Grupa RMF, do której należy Interia, uruchomiła już w internetowym portalu z muzyką Miasto Muzyki stację radiową RMF Football.
Radio Zet także stworzyło stronę internetową poświęconą mundialowi, a w eterze planuje specjalne futbolowe serwisy. We wszystkich mundialowych serwisach portale oczywiście zamieszczają reklamy, wiec nawet nie mając praw do pokazywania bramek, będą na swoich relacjach zarabiać. Wirtualna Polska zadbała z kolei o tych, którzy będą chcieli sprawdzać, co dzieje się w RPA, na bieżąco przez komórkę – oprócz serwisu Mundial.wp.pl działa też jego mobilna wersja.
W inny sposób na mundialu zarobią platformy satelitarne Cyfra+ i „n”. Ta druga stworzyła całą ofertę, m.in. z myślą o kibicach, którzy mogą w ramach bezabonamentowej usługi Telewizja na Kartę wykupić sobie pakiet kanałów w wysokiej rozdzielczości (w tym relacjonującą mundial stację TVP HD, która pokaże na żywo 56 z 64 meczów).