Piłka opanowała media

Prawa do relacji z mundialu ma tylko TVP, ale chcą na nim zarabiać i inni

Publikacja: 12.06.2010 01:39

Piłka opanowała media

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

Telewizja Polska, która w tym roku ma wyłączność na pokazywanie w Polsce relacji z mistrzostw świata w piłce nożnej w RPA, nie podzieliła się prawami ani z partnerem telewizyjnym, ani z internetowym. – Nie odsprzedawaliśmy żadnych praw do pokazywania relacji innym stacjom, jedynie Orange Sport ma prawo do pokazywania newsów, czyli np. najnowszych bramek – mówi Anna Paszkowska z biura prasowego TVP.

Inne stacje i portale nie będą pokazywały w tym roku nawet tyle. Co nie znaczy, że w ogóle zrezygnowały z nadawania relacji. Specjalne programy na mundial przygotowały kanały nSport i Eurosport HD. W sieci z kolei od piątku działają już rozliczne serwisy internetowe poświęcone mundialowi.

– W naszym serwisie będziemy relacjonować mecze minuta po minucie, opisując, co się dzieje na boisku – mówi Agnieszka Kliber, rzeczniczka Interii. Podobnie zrobi większość witryn sportowych. W serwisie Mundial.interia.pl swoje wrażenia z rozgrywek na bieżąco przekazywać będą m.in. Zbigniew Boniek, Franciszek Smuda, Dariusz Dziekanowski czy Jan Tomaszewski. Grupa RMF, do której należy Interia, uruchomiła już w internetowym portalu z muzyką Miasto Muzyki stację radiową RMF Football.

Radio Zet także stworzyło stronę internetową poświęconą mundialowi, a w eterze planuje specjalne futbolowe serwisy. We wszystkich mundialowych serwisach portale oczywiście zamieszczają reklamy, wiec nawet nie mając praw do pokazywania bramek, będą na swoich relacjach zarabiać. Wirtualna Polska zadbała z kolei o tych, którzy będą chcieli sprawdzać, co dzieje się w RPA, na bieżąco przez komórkę – oprócz serwisu Mundial.wp.pl działa też jego mobilna wersja.

W inny sposób na mundialu zarobią platformy satelitarne Cyfra+ i „n”. Ta druga stworzyła całą ofertę, m.in. z myślą o kibicach, którzy mogą w ramach bezabonamentowej usługi Telewizja na Kartę wykupić sobie pakiet kanałów w wysokiej rozdzielczości (w tym relacjonującą mundial stację TVP HD, która pokaże na żywo 56 z 64 meczów).

Do końca roku „n” planuje sprzedać 80 tys. zestawów startowych swojej nowej oferty. Tuż przed mundialem do swojej oferty TVP HD włączyły także Telekomunikacja Polska (do oferty satelitarnej, gdzie przez cały mundial wszyscy klienci będą go mieli za darmo) i Cyfra+. – Włączenie kanału telewizji publicznej w wysokiej rozdzielczości do oferty Cyfry+ to na początek szczególna atrakcja dla kibiców piłki nożnej, którzy dzięki TVP HD obejrzą w Cyfrze+ mecze mundialu w standardzie HD – przyznaje Beata Ryczkowska, dyrektor wykonawcza pionu programowego w spółce Canal+ Cyfrowy.

O ramówkę w czasie mundialu będzie też musiał jakoś zadbać Polsat, który po raz pierwszy od ponad dziesięciu lat nie nadaje relacji z mistrzostw, chociaż jest stacją kojarzoną z wydarzeniami sportowymi.

Prawa do relacji z mundialu według nieoficjalnych informacji kosztowały TVP ok. 10 mln euro. Nadawca liczy, że w tym roku uda mu się na tych prawach zarobić.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail][/i]

Telewizja Polska, która w tym roku ma wyłączność na pokazywanie w Polsce relacji z mistrzostw świata w piłce nożnej w RPA, nie podzieliła się prawami ani z partnerem telewizyjnym, ani z internetowym. – Nie odsprzedawaliśmy żadnych praw do pokazywania relacji innym stacjom, jedynie Orange Sport ma prawo do pokazywania newsów, czyli np. najnowszych bramek – mówi Anna Paszkowska z biura prasowego TVP.

Inne stacje i portale nie będą pokazywały w tym roku nawet tyle. Co nie znaczy, że w ogóle zrezygnowały z nadawania relacji. Specjalne programy na mundial przygotowały kanały nSport i Eurosport HD. W sieci z kolei od piątku działają już rozliczne serwisy internetowe poświęcone mundialowi.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie