Łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych w Polsce w październiku wzrosła rok do roku o 10,7 proc. i wynosiła 1,07 miliona egzemplarzy - wynika z danych Związku Kontrol Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.
Wzrost segment zawdzięcza głównie mocnej poprawie sprzedaży trzech tytułów. Październikowy wynik "Gazety Polskiej" - 64,3 tys. egz. - był ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej (26,5 tys. egz.). Wysoki, 24,9 - proc. wzrost sprzedaży odnotował też "Wprost", którego wynik wynosił 117,9 tys. egz. W dwucyfrowym tempie wzrosła też sprzedaż "Newsweeka Polska" - o 12,6 proc. do 126,6 tys. egz. Wzrosty odnotowały jeszcze publikujący przedruki z prasy polskiej "Tygodnik Angora", którego październikowy wynik - 370,3 tys. egz. - był o 8,9 proc. wyższy niż rok wcześniej oraz "Gość Niedzielny", którego sprzedaż zwiększyła się rok do roku o 4,2 proc. i wynosiła 143,4 tys. egz.
Pozostałe tytuły z czołówki tygodników opinii odnotowały spadki sprzedaży. Ale niewielkie. Jedynym tytułem, którego sprzedaż spadła w tempie dwucyfrowym, był "Tygodnik Powszechny" z wynikiem 21,3 tys. (o10 proc. niższym niż rok wcześniej). "Forum" z przedrukami z prasy zagranicznej straciło 3,9 proc. sprzedaży, a jego październikowe osiągi wynosiły16,6 tys. egz., wynik "Polityki" to 139,7 tys. egz. ( spadek o 2,6 proc.), "Przeglądu": 21,5 tys. egz. (spadek o 0,7 proc.), a "Przekroju": 46,8 tys. egz. (spadek o 2,4 proc.).