3/4 firm korzysta z e-maila

Własna stronę ma 60,7 proc., ale z e-maila korzysta już ponad 75 proc. Coraz więcej wykorzystuje sieć jako sposób na dotarcie do klienta

Publikacja: 04.05.2011 16:02

3/4 firm korzysta z e-maila

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Posiadanie firmowej strony najpopularniejsze jest w województwie mazowieckim, gdzie ma ją 67,1 proc. przedsiębiorstw. W małopolskim to 67 proc. a śląskim 66,6 proc. Z drugiej strony w podlaskim to jedynie 51,4 proc. a województwie lubelskim 53,9 proc.

Strony internetowe najczęściej mają firmy duże. Wśród zatrudniających powyżej tysiąca pracowników ma je 93 proc., podczas gdy w grupie 51-250 zatrudnionych już 60,44. Wśród firm najmniejszych z mniej niż dziewięcioma pracownikami to już tylko 45,1 proc.

- Te przedsiębiorstwa chętniej korzystają z portali bazodanowych lub lokalizatorów internetowych, w których każdy zainteresowany nawiązaniem współpracy odnajdzie dane teleadresowe - mówi Anna Czulenc z HBI Polska.

Jednak jeśli chodzi o korzystanie z internetu, także poprzez pocztę elektroniczną to wcale nie jest tak źle. Z e-maila korzysta bowiem już 3/4 firm.

- Największy odsetek firm korzystających z poczty elektronicznej odnotowano w województwie śląskim,  Kolejne pozycje zajmują województwa mazowieckie i małopolskie. Listę zamyka województwo warmińsko-mazurskie z blisko 71,6 proc. Należy podkreślić fakt, że o kolejności niejednokrotnie decydowały setne części procenta - wyjaśnia Tomasz Starzyk z D&B Poland, współautor raportu.

Trend jest zdecydowanie korzystny, choć w Unii Europejskiej średnie wskaźniki są wyższe. Według Eurostatu w grudniu 2008 r. 57 proc. firm w UE miało stronę www. Wynik jest o 4 pkt. proc. lepszy, niż rok wcześniej. Nie jest zaskoczeniem, że liderem jest Szwecja, gdzie ma ją aż 87 proc., w Niemczech 78 proc. a w Danii 84 proc. W Hiszpanii było to już tylko 49 proc.

W Polsce także jest coraz lepiej. Trwa choćby projekt Ministerstwa Gospodarki i Google, w ramach którego firmy mogą za darmo zakładać swoje strony. Nie można też zapominać, że według ostatnich badań NetTrack z internetu korzystało ledwie 52,4 proc. Polaków.

Media
Jest odpowiedź Departamentu Stanu USA na zapowiedź Tuska ws. TVN i Polsatu
Media
Kurs właściciela TVN wzrósł, więc sprzedaż może nie być potrzebna
Media
Kolejny chętny na TVN? Spadkobiercy Silvio Berlusconiego szukają okazji w Europie
Media
Zygmunt Solorz reaguje na wpisanie Polsatu na listę spółek pod ochroną państwa
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10