3/4 firm korzysta z e-maila

Własna stronę ma 60,7 proc., ale z e-maila korzysta już ponad 75 proc. Coraz więcej wykorzystuje sieć jako sposób na dotarcie do klienta

Publikacja: 04.05.2011 16:02

3/4 firm korzysta z e-maila

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Posiadanie firmowej strony najpopularniejsze jest w województwie mazowieckim, gdzie ma ją 67,1 proc. przedsiębiorstw. W małopolskim to 67 proc. a śląskim 66,6 proc. Z drugiej strony w podlaskim to jedynie 51,4 proc. a województwie lubelskim 53,9 proc.

Strony internetowe najczęściej mają firmy duże. Wśród zatrudniających powyżej tysiąca pracowników ma je 93 proc., podczas gdy w grupie 51-250 zatrudnionych już 60,44. Wśród firm najmniejszych z mniej niż dziewięcioma pracownikami to już tylko 45,1 proc.

- Te przedsiębiorstwa chętniej korzystają z portali bazodanowych lub lokalizatorów internetowych, w których każdy zainteresowany nawiązaniem współpracy odnajdzie dane teleadresowe - mówi Anna Czulenc z HBI Polska.

Jednak jeśli chodzi o korzystanie z internetu, także poprzez pocztę elektroniczną to wcale nie jest tak źle. Z e-maila korzysta bowiem już 3/4 firm.

- Największy odsetek firm korzystających z poczty elektronicznej odnotowano w województwie śląskim,  Kolejne pozycje zajmują województwa mazowieckie i małopolskie. Listę zamyka województwo warmińsko-mazurskie z blisko 71,6 proc. Należy podkreślić fakt, że o kolejności niejednokrotnie decydowały setne części procenta - wyjaśnia Tomasz Starzyk z D&B Poland, współautor raportu.

Reklama
Reklama

Trend jest zdecydowanie korzystny, choć w Unii Europejskiej średnie wskaźniki są wyższe. Według Eurostatu w grudniu 2008 r. 57 proc. firm w UE miało stronę www. Wynik jest o 4 pkt. proc. lepszy, niż rok wcześniej. Nie jest zaskoczeniem, że liderem jest Szwecja, gdzie ma ją aż 87 proc., w Niemczech 78 proc. a w Danii 84 proc. W Hiszpanii było to już tylko 49 proc.

W Polsce także jest coraz lepiej. Trwa choćby projekt Ministerstwa Gospodarki i Google, w ramach którego firmy mogą za darmo zakładać swoje strony. Nie można też zapominać, że według ostatnich badań NetTrack z internetu korzystało ledwie 52,4 proc. Polaków.

Posiadanie firmowej strony najpopularniejsze jest w województwie mazowieckim, gdzie ma ją 67,1 proc. przedsiębiorstw. W małopolskim to 67 proc. a śląskim 66,6 proc. Z drugiej strony w podlaskim to jedynie 51,4 proc. a województwie lubelskim 53,9 proc.

Strony internetowe najczęściej mają firmy duże. Wśród zatrudniających powyżej tysiąca pracowników ma je 93 proc., podczas gdy w grupie 51-250 zatrudnionych już 60,44. Wśród firm najmniejszych z mniej niż dziewięcioma pracownikami to już tylko 45,1 proc.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama