Posiadanie firmowej strony najpopularniejsze jest w województwie mazowieckim, gdzie ma ją 67,1 proc. przedsiębiorstw. W małopolskim to 67 proc. a śląskim 66,6 proc. Z drugiej strony w podlaskim to jedynie 51,4 proc. a województwie lubelskim 53,9 proc.
Strony internetowe najczęściej mają firmy duże. Wśród zatrudniających powyżej tysiąca pracowników ma je 93 proc., podczas gdy w grupie 51-250 zatrudnionych już 60,44. Wśród firm najmniejszych z mniej niż dziewięcioma pracownikami to już tylko 45,1 proc.
- Te przedsiębiorstwa chętniej korzystają z portali bazodanowych lub lokalizatorów internetowych, w których każdy zainteresowany nawiązaniem współpracy odnajdzie dane teleadresowe - mówi Anna Czulenc z HBI Polska.
Jednak jeśli chodzi o korzystanie z internetu, także poprzez pocztę elektroniczną to wcale nie jest tak źle. Z e-maila korzysta bowiem już 3/4 firm.
- Największy odsetek firm korzystających z poczty elektronicznej odnotowano w województwie śląskim, Kolejne pozycje zajmują województwa mazowieckie i małopolskie. Listę zamyka województwo warmińsko-mazurskie z blisko 71,6 proc. Należy podkreślić fakt, że o kolejności niejednokrotnie decydowały setne części procenta - wyjaśnia Tomasz Starzyk z D&B Poland, współautor raportu.