Łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych (bez "Uważam Rze", którego wyników nie da się odnieść do analogicznych w 2010 roku) wyniosła w maju ponad 1 mln egz. i była stabilna - o 0,4 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Wzrosty segment zawdzięcza o 34,8 proc. lepszemu niż przed rokiem wynikowi "Wprost" (105,1 tys. egz.) oraz o 32,4 proc. lepszemu osiągowi "Gazety Polskiej" (68,3 tys. egz.). O 5,6 proc. rok do roku zwiększyła się sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (do 147,5 tys. egz.), a o 0,3 proc. wzrósł sprzedażowy wynik "Tygodnika Powszechnego" (do 22,6 tys. egz.).

Najwyższy, dwucyfrowy spadek wykazały natomiast: publikujące przedruki z prasy zagranicznej "Forum" (sprzedawało 15,6 tys. egz., o 17 proc. mniej niż rok wcześniej) i "Przekrój" (spadek o 13,9 proc. do 37,7 tys. egz.).

Sprzedaż "Przeglądu" spadła o 9,9 proc. do 21,7 tys. egz., "Polityki" - o 6,4 proc. do 131,4 tys. egz., "Tygodnika Angora" z przedrukami z polskiej prasy - też o 6,4 proc. (do 346,5 tys. egz.), a "Newsweeka Polska" - o 3,5 proc. do 104,9 tys. egz.

Nowy gracz w tym segmencie czasopism - "Uważam Rze. Inaczej pisane" - należący do Presspubliki, w majowym rankingu sprzedażowym z wynikiem 128,3 tys. egz. uplasował się m.in. przed "Newsweekiem Polska" i "Wprost".