Dla kupujących w Internecie, cena jest mniej istotna

Coraz więcej ludzi kupuje jedzenie w e-sklepach. Największą uwagę zwracają na terminowość dostawy i łatwość składania zamówień, a dopiero potem na cenę

Publikacja: 26.07.2011 13:49

Dla kupujących w Internecie, cena jest mniej istotna

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch Danuta Matloch

Z badania przeprowadzonego przez internetowe delikatesy A.pl wynika, że to wcale nie cena jest najważniejszym czynnikiem, decydującym o wyborze takiej formy zakupów. Dla 82 proc. ankietowanych bardzo istotna jest terminowość dostawy, a dla 66 proc. łatwość składania zamówień. Cenę wskazało 63 proc., a 60 proc. - duży wybór produktów.

Z ankiety wynika także, że aż 47 proc. klientów stanowią osoby powyżej 36 roku życia. Potwierdza to coraz bardziej widoczne w e-handlu zjawisko zmiany struktury wiekowej na korzyść starszych użytkowników.

- Ponad 75 proc. spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zapełnianie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to dwie, trzy godziny, kupują przez Internet – mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.

Wśród zalet kupowania w delikatesach internetowych, oprócz oszczędności czasu oraz braku konieczności dźwigania, co druga zapytana przez A.pl osoba wskazała także brak nieprzemyślanych zakupów. Jednocześnie niemal taka sama grupa przyznała, że nie przeszkadza im brak możliwości dotknięcia produktu podczas zamawiania przez internet.

Za rosnącą popularnością spożywczych e-zakupów przemawia także zawartość koszyka. Nadal dużą jego część stanowią produkty o długich terminach przydatności oraz artykuły ciężkie, takie jak woda, soki i napoje, jednak coraz częściej na listy zakupów trafiają także produkty spożywane na co dzień.

A.pl podaje, że największy udział w przychodach, wynoszący aż 21 proc. pochodzi ze sprzedaży wody, mleko odpowiada za 13 proc., a sery za 12 proc.  Mięso stanowi wciąż tylko 8 proc., a świeże owoce 6 proc.

Jednak proporcje w miarę upowszechniania się tej formy zakupów będą się zmieniały. Według firmy Euromonitor International rynek e-zakupów spożywczych oceniany jest na ok 300 mln zł i rośne w tempie kilkunastu procent rocznie.

Z badania przeprowadzonego przez internetowe delikatesy A.pl wynika, że to wcale nie cena jest najważniejszym czynnikiem, decydującym o wyborze takiej formy zakupów. Dla 82 proc. ankietowanych bardzo istotna jest terminowość dostawy, a dla 66 proc. łatwość składania zamówień. Cenę wskazało 63 proc., a 60 proc. - duży wybór produktów.

Z ankiety wynika także, że aż 47 proc. klientów stanowią osoby powyżej 36 roku życia. Potwierdza to coraz bardziej widoczne w e-handlu zjawisko zmiany struktury wiekowej na korzyść starszych użytkowników.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem