- Najbardziej zaangażowane w treści internetowe jest pokolenie Z. Cały swój wolny czas spędzają w internecie, oglądając krótkie, różnorodne filmiki. Do oglądanie filmów częściej korzystają ze smartfonów. Mały monitor jest ich indywidualnym ekranem – tłumaczyła gość.
Zaznaczyła, że najczęściej oglądają krótkie filmiki, głównie rozrywkowe. Są to filmiki zawierające się w 10 minutach o ciekawostkach, technologii, wypadkach, śmiesznych historyjkach. Na YouTube oglądane są najczęściej teledyski.
- Młody człowiek subskrybuje średnio ponad 50 kanałów, dwukrotnie więcej niż starsi koledzy. Najstarsi subskrybują 4 razy mniej - podała Durka.
Widzowie twórczości youtuberów akceptują reklamy, bo youtuberzy nauczyli ich dlaczego muszą się pojawiać. Wiedzą, że żeby coś było profesjonalne – musi kosztować. Przez ostatni rok poprawiła się jakość treści.
- Dla najmłodszych wideo w sieci to główne źródło informacji o świecie i różnych rzeczach, które ich interesują. Taki 9-latek chce poznawać świat i dowiadywać się o nim jak najwięcej. Dlatego popularnością cieszą się filmiki z ciekawostkami, są kanały, które się w tym specjalizują – tłumaczyła gość.
- Popularne są też kanały historyczne, które prezentują historię w nowatorski sposób – dodała.