Mali i średni operatorzy powalczą o klienta indywidualnego

Notowana na alternatywnym rynku giełdowym - NewConnect – Telestrada, grupa o kwartalnych przychodach rzędu 7 mln zł zapowiada, że przyspieszy sprzedaż usług klientom indywidualnym

Publikacja: 27.11.2011 19:57

Dziś, poprzez spółki Telestrada SA i Multimo, oferuje im dostęp do Internetu, połączenia głosowe telefonii stacjonarnej i komórkowej. Jej biznes opiera się przy tym na kooperacji z operatorami infrastrukturalnymi (m. in. TP i GTS Energis).

Podobnie jak największe sieci stacjonarne i kablówki, Telestrada liczy, że zwiększy przychody i zyski, dosprzedając klientom kolejne produkty. Sprzedaż chce wesprzeć inwestycjami.

Aparaty na dwie karty

Po pierwsze, Telestrada zmieni nieco model biznesowy. Zarząd zdecydował się na rozwój własnej sieci sprzedaży usług spółki. Stawia obecnie na sprzedaż bezpośrednią: zależy mu na zatrudnianiu własnych handlowców.

Po drugie, aby zdynamizować sprzedaż usług komórkowych, firma wprowadzi do oferty aparaty komórkowe przeznaczone dla osób powyżej 60 roku życia. Zgodnie z planem, będzie importowała je z Chin i oferowała pod swoją marką klientom w pakietach dla domu.

Jej pomysł to ułatwić abonentom przechodzenie z sieci do sieci. Dlatego zamierza ich zaopatrzyć w telefony z dwoma gniazdami na karty SIM, tak aby w przypadku zmiany numeru abonent był dostępny pod starym numerem przez okres ważności swojego konta prepaid, a mógł już korzystać z zalet łączonego pakietu domowo komórkowego Telestrady. Z jej raportu wynika, że w III kw. miesięcznie grupa podpisywała z „Kowalskimi" ponad 2 tys. umów. Nie podaje jednak, ilu klientów indywidualnych miała na koniec września. Nie wiadomo, czy aktualne są dane na stronie internetowej spółki mówiące o 20 tys..

TPH wyda 6-8 mln zł

Przyspieszyć budowę bazy klientów indywidualnych chce także Tele-Polska Holding (TPH), kilka razy większy pod względem przychodów niż Telestrada. Ten biznes w jej grupie to domena spółki Tele-Polska. Zarząd TPH podał w raporcie kwartalnym, że rozważy „znaczne zwiększenie zaangażowania kredytowego w tej firmie, niezbędnego do realizacji zakrojonego na szeroką skalę planu pozyskania znaczącej liczby klientów indywidualnych w 2012 r.". Plany TPH przewidują wzrost sprzedaży usług o 100 proc., ale grupa nie ujawnia z jakiego poziomu.

– Do czasu publikacji prospektu emisyjnego (spółka chce przejść na rynek główny – red.), nie podajemy liczb dotyczących bazy klientów w spółkach grupy kapitałowej. Mogę powiedzieć, klientów indywidualnych nasza spółka zależna TelePolska zwiększyła bazę abonencką o przeszło 300 proc. – mówi Marek Montoya, członek zarządu TPH. – Środki jakie zamierzamy przeznaczyć w nadchodzącym roku na kontynuowanie ekspansji w tym zakresie to ok. 6-8 mln zł – dodaje.

Chęć zwiększenia liczby osób indywidualnych korzystających z usług deklaruje także Mediatel. Ma on w grupie spółkę TelePIN, sprzedającą karty-zdrapki pozwalające na wykonywanie tanich połączeń zagranicznych. – Uważam ten obszar za rozwojowy i jest on wysokomarżowy – mówił Jarosław Mikos, prezes NFI Magna Polonia, kontrolującego Mediatela.

Przyczyn, dla których mali gracze myślą intensywniej o klientach indywidualnych może być kilka. W przeciwieństwie do rynku hurtowego, czy firmowego segment ten należy ciągle do rosnących, choć nie tak szybko, jak w chwili gdy ekspansję w stacjonarnym internecie zaczęła Netia.

Po drugie, dosprzedaż kolejnych usług klientom przynosi z kolei wzrost marży.

Po trzecie, im większa baza klientów indywidualnych, tym łatwiej mniejszym graczom będzie pozyskać inwestora strategicznego.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie