Ponad połowa fanów tabletów płaci za muzykę, e-booki i filmy

To za ściąganie plików muzycznych właściciele modnych gadżetów w USA najchętniej płacą w Internecie

Publikacja: 27.03.2012 04:04

Ponad połowa fanów tabletów płaci za muzykę, e-booki i filmy

Foto: Bloomberg

Gros amerykańskich użytkowników tabletów – 62 proc. – deklaruje, że płaci za ściąganie na swój sprzęt muzyki z Internetu. I jest to najpopularniejszy typ produktu, za jaki są skłonni płacić – wynika z najnowszych danych instytutu badawczego Nielsen za IV kwartał 2011 r.

Można mówić o trendzie, bo według eMarketera to właśnie w USA sprzedaje się zdecydowanie najwięcej tabletów – w tym roku, zgodnie z prognozami tej firmy, będą stanowiły już 40,6 mln z 81,3 mln sztuk sprzedanych na całym świecie.

Ponad połowa właścicieli tabletów za oceanem płaci też za e-booki, a co drugi jest subskrybentem serwisu sprzedającego dostęp do filmów (w USA rekordowo popularny jest serwis Netflix: ma 23 mln abonentów). Popularne są także w tej grupie telewizyjne programy udostępniane w Internecie – za dostęp do nich płaci 41 proc. użytkowników.

Co ciekawe – za informacje Amerykanie już  nie chcą tak chętnie płacić: skłonnych jest to robić 19 proc. z tych, którzy mają tablet. Popularniejsze są tabletowe wersje kolorowych magazynów, internetowe radia (płaci za nie 27 proc.) oraz płatne serwisy sportowe (22 proc.).

Co ciekawe, Amerykanie najszybciej przyswoili sobie płatności za wszystkie te produkty i usługi. Na dużych rynkach europejskich płaci za nie znacznie mniej ludzi, którzy już mają w domu tablet.

W Europie liderami są tu Włosi, ale i oni w porównaniu z fanami tabletów zza oceanu płacą stosunkowo rzadko. Muzykę odpłatnie pobiera tam z sieci jedna piąta użytkowników tabletów, e-booki: jedna czwarta, filmy: 23 proc., ale np. za newsy płaci rekordowo wiele osób, bo aż 44 proc. fanów tych urządzeń (dla porównania: w Wielkiej Brytanii decyduje się na to 19 proc. tabletowiczów, a w Niemczech  15 proc.). Zarówno we Włoszech, jak i we Francji oraz w Niemczech najczęściej płaci się za muzykę, podobnie jak w USA.

Szał na tablety w USA nabiera jeszcze tempa. Jak podawała niedawno firma Moritz Research, w ciągu trzech miesięcy poprzedzających czas przeprowadzania badania (listopad 2011 r.) na zakup tabletu zdecydowało się 6,2 proc. amerykańskich internautów. W ciągu kolejnych trzech miesięcy taki zakup planowało 6,8 proc. z nich. Jeśli zestawi się to z danymi Internet World Stats, według których w USA mamy obecnie ok. 245 mln internautów, to daje to już 16,7 mln osób.

Gros amerykańskich użytkowników tabletów – 62 proc. – deklaruje, że płaci za ściąganie na swój sprzęt muzyki z Internetu. I jest to najpopularniejszy typ produktu, za jaki są skłonni płacić – wynika z najnowszych danych instytutu badawczego Nielsen za IV kwartał 2011 r.

Można mówić o trendzie, bo według eMarketera to właśnie w USA sprzedaje się zdecydowanie najwięcej tabletów – w tym roku, zgodnie z prognozami tej firmy, będą stanowiły już 40,6 mln z 81,3 mln sztuk sprzedanych na całym świecie.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie