Gros amerykańskich użytkowników tabletów – 62 proc. – deklaruje, że płaci za ściąganie na swój sprzęt muzyki z Internetu. I jest to najpopularniejszy typ produktu, za jaki są skłonni płacić – wynika z najnowszych danych instytutu badawczego Nielsen za IV kwartał 2011 r.
Można mówić o trendzie, bo według eMarketera to właśnie w USA sprzedaje się zdecydowanie najwięcej tabletów – w tym roku, zgodnie z prognozami tej firmy, będą stanowiły już 40,6 mln z 81,3 mln sztuk sprzedanych na całym świecie.
Ponad połowa właścicieli tabletów za oceanem płaci też za e-booki, a co drugi jest subskrybentem serwisu sprzedającego dostęp do filmów (w USA rekordowo popularny jest serwis Netflix: ma 23 mln abonentów). Popularne są także w tej grupie telewizyjne programy udostępniane w Internecie – za dostęp do nich płaci 41 proc. użytkowników.
Co ciekawe – za informacje Amerykanie już nie chcą tak chętnie płacić: skłonnych jest to robić 19 proc. z tych, którzy mają tablet. Popularniejsze są tabletowe wersje kolorowych magazynów, internetowe radia (płaci za nie 27 proc.) oraz płatne serwisy sportowe (22 proc.).
Co ciekawe, Amerykanie najszybciej przyswoili sobie płatności za wszystkie te produkty i usługi. Na dużych rynkach europejskich płaci za nie znacznie mniej ludzi, którzy już mają w domu tablet.