Nie tylko międzynarodowy serwis muzyczny Spotify zamierza niebawem wkroczyć do Polski. Z informacji „Rz" wynika, że do startu we współpracy z operatorem Play przymierza się już poważnie inny gracz na rynku muzycznych serwisów streamingowych (czyli tych umożliwiających odsłuchiwanie muzyki wprost z serwerów serwisu, bez konieczności ściągania ich na dysk) – norweski WiNP. Marcin Gruszka, rzecznik Playa, nie komentuje tej informacji.
Wszystko wskazuje jednak na to, że w ciągu najbliższych miesięcy każdy z operatorów komórkowych może już mieć partnerstwo tego rodzaju. Polkomtel już współpracuje z Muzodajnią, Orange – z Deezerem (26 mln użytkowników na świecie), a Deutsche Telekom (właściciel PTC, operatora T-Mobile w Polsce) w Niemczech już współpracuje z przygotowującym się według naszych informacji do startu także w Polsce serwisem Spotify (korzysta z niego 15 mln ludzi na świecie, z czego 4 mln odpłatnie). Alison Bonny, rzeczniczka Spotify, tej informacji nie komentuje, ale też jej nie zaprzecza.
To kolejne debiuty międzynarodowych serwisów tego typu na polskim rynku. Deezer, który ruszył na początku tego roku, niedawno zapowiedział globalne inwestycje w swój rozwój na poziomie 130 mln dol. – Naszym priorytetem w Polsce jest zacieśnianie współpracy z lokalnym rynkiem muzycznym. Mam na myśli współpracę z wytwórniami muzycznymi, agregatorami treści, a także współpracę z samymi artystami – mówi „Rz" Maciej Jaworski, dyrektor zarządzający Deezera w Polsce. Jak dodaje, planowane są działania, które „przybliżą Deezera internautom w Polsce".
Zdaniem Piotra Kabaja, szefa EMI Music Polska, to brak wystarczającej promocji tego typu serwisów spowodował to, że na razie na naszym rynku nie ma mowy o spektakularnych sukcesach wśród tego typu projektów. Polacy nie zawsze nawet wiedzą, jak takie serwisy działają.
Deezer będzie też współpracował ze spółką e-Muzyka, która m.in. licencjonuje serwisom korzystanie z katalogu dużych wytwórni. – Zaczynamy dystrybucję naszego polskiego katalogu za pośrednictwem serwisu Deezer – przyznaje Dariusz Stolarczyk z zarządu NFI EM&F, właściciela e-Muzyki.