- Rosnąca liczba właścicieli urządzeń mobilnych zaskutkuje tym, że już za cztery lata regularnie z mobilnej telewizji i wideo na komórkach korzystać będzie ponad 2 miliardy ludzi – podaje fima badawcza Juniper Research w nowym raporcie.
To skutek zmieniających się przyzwyczajeń młodych widzów, dla których coraz częściej tzw. pierwszym ekranem przy oglądaniu telewizji i filmów są już nie telewizory czy komputery stacjonarne, a właśnie przenośne urządzenia. – Sukces odniesiony przez takie firmy, jak Netflix, zachęcił je do rozwijania oferty na wiele urządzeń, w tym smartfonów i tabletów – podają analitycy Junipera. Jak dodają, ten trend ma wpływ na rynek płatnej telewizji , bo zagraża nasileniem się zjawiska „odcinania kabla”, czyli rezygnowania z usług tradycyjnej płatnej telewizji na rzecz serwisów internetowych. - Stąd wiele firm, jak Sky w Wielkiej Brytanii, tworzy własne usługi kierowane do użytkowników jak największej liczby urządzeń – podaje firma.
Rosnącej popularności wideo wśród użytkowników mobilnych urządzeń sprzyja także to, że wielu krajach rozwijających się szerokopasmowe łącza internetowe wciąż nie są wystarczająco szybkie, podczas gdy bezprzewodowy Internet z komórki działa sprawniej.