Reklama
Rozwiń
Reklama

Tribune Co. oddziela działalność prasową od telewizyjnej

Mediowa grupa wydzieli wydawanie swoich gazet i prowadzoną działalność nadawcy telewizyjnego do osobnych spółek

Publikacja: 10.07.2013 16:57

Tribune Co. oddziela działalność prasową od telewizyjnej

Foto: Bloomberg

Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym

Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.

Teraz idzie jeszcze o krok dalej - do spółki Tribune Publishing Co. przeniesie wydawanie swoich tytułów prasowych (dziewięciu sporych dzienników), a działalność nadawczą zachowa w spółce Tribune Co.

Jak podał Peter Liguri, prezes Tribune Co., każda z tych firm będzie rocznie przynosiła ok. 1 mld dol. przychodów oraz będzie miała „znaczące przepływy finansowe".

Jak dodał, wydzielenie obu działalności do osobnych spółek pozwoli osobno skupiać się nad dziennikarskimi standardami w każdym z typów mediów, podobnie jak nad partnerstwami reklamowymi, ale też – w przypadku gazet – nad rozwijaniem cyfrowego oblicza.

Reklama
Reklama

Po dołączeniu do swojego portfolio 19 lokalnych kanałów przejętych wraz z Local TV Holdings Tribune Co. stanie się nadawcą ponad 40 kanałów telewizyjnych.

Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym

Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama