Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym
Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.
Teraz idzie jeszcze o krok dalej - do spółki Tribune Publishing Co. przeniesie wydawanie swoich tytułów prasowych (dziewięciu sporych dzienników), a działalność nadawczą zachowa w spółce Tribune Co.
Jak podał Peter Liguri, prezes Tribune Co., każda z tych firm będzie rocznie przynosiła ok. 1 mld dol. przychodów oraz będzie miała „znaczące przepływy finansowe".
Jak dodał, wydzielenie obu działalności do osobnych spółek pozwoli osobno skupiać się nad dziennikarskimi standardami w każdym z typów mediów, podobnie jak nad partnerstwami reklamowymi, ale też – w przypadku gazet – nad rozwijaniem cyfrowego oblicza.