Reklama
Rozwiń

Tribune Co. oddziela działalność prasową od telewizyjnej

Mediowa grupa wydzieli wydawanie swoich gazet i prowadzoną działalność nadawcy telewizyjnego do osobnych spółek

Publikacja: 10.07.2013 16:57

Tribune Co. oddziela działalność prasową od telewizyjnej

Foto: Bloomberg

Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym

Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.

Teraz idzie jeszcze o krok dalej - do spółki Tribune Publishing Co. przeniesie wydawanie swoich tytułów prasowych (dziewięciu sporych dzienników), a działalność nadawczą zachowa w spółce Tribune Co.

Jak podał Peter Liguri, prezes Tribune Co., każda z tych firm będzie rocznie przynosiła ok. 1 mld dol. przychodów oraz będzie miała „znaczące przepływy finansowe".

Jak dodał, wydzielenie obu działalności do osobnych spółek pozwoli osobno skupiać się nad dziennikarskimi standardami w każdym z typów mediów, podobnie jak nad partnerstwami reklamowymi, ale też – w przypadku gazet – nad rozwijaniem cyfrowego oblicza.

Reklama
Reklama

Po dołączeniu do swojego portfolio 19 lokalnych kanałów przejętych wraz z Local TV Holdings Tribune Co. stanie się nadawcą ponad 40 kanałów telewizyjnych.

Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym

Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama