Tribune Co. oddziela działalność prasową od telewizyjnej

Mediowa grupa wydzieli wydawanie swoich gazet i prowadzoną działalność nadawcy telewizyjnego do osobnych spółek

Publikacja: 10.07.2013 16:57

Tribune Co. oddziela działalność prasową od telewizyjnej

Foto: Bloomberg

Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym

Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.

Teraz idzie jeszcze o krok dalej - do spółki Tribune Publishing Co. przeniesie wydawanie swoich tytułów prasowych (dziewięciu sporych dzienników), a działalność nadawczą zachowa w spółce Tribune Co.

Jak podał Peter Liguri, prezes Tribune Co., każda z tych firm będzie rocznie przynosiła ok. 1 mld dol. przychodów oraz będzie miała „znaczące przepływy finansowe".

Jak dodał, wydzielenie obu działalności do osobnych spółek pozwoli osobno skupiać się nad dziennikarskimi standardami w każdym z typów mediów, podobnie jak nad partnerstwami reklamowymi, ale też – w przypadku gazet – nad rozwijaniem cyfrowego oblicza.

Po dołączeniu do swojego portfolio 19 lokalnych kanałów przejętych wraz z Local TV Holdings Tribune Co. stanie się nadawcą ponad 40 kanałów telewizyjnych.

Wydawca m.in. „Los Angeles Times", Chicago Tribune" i „The Sun" wydzieli swoją wydawniczą działalność do osobnej spółki i w większym stopniu niż na prasie, skupi się na nadawaniu telewizyjnym

Mediowa grupa ogłosiła niedawno, że za 2,7 mld dol. kupuje od Oak Hill Capital Partners 19 lokalnych stacji telewizyjnych wraz z e spółką Local TV Holdings, Dzięki temu stanie się największym komercyjnym nadawcą TV w USA.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?