Twitter idzie na giełdę po miliard dolarów

Serwis społecznościowy Twitter planuje ze sprzedaży akcji na giełdzie w Nowym Jorku zebrać miliard dolarów. To najbardziej wyczekiwany debiut w sektorze IT od czasu wejścia na giełdę Facebooka.

Publikacja: 04.10.2013 11:57

Twitter idzie na giełdę po miliard dolarów

Foto: Bloomberg

W dokumentach złożonych przez spółkę w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC), licząca siedem lat firma , pochwaliła się że miesięcznie 218 milionów użytkowników łączy się z serwisem. Dziennie przekazywanych jest 500 milionów wiadomości.

Firma w czasie pierwszego półrocza tego roku zanotowała stratę w wysokości 69 mln dolarów wobec 49.1 mln dol. straty w tym samym okresie minionego roku i 128,3 mln dol. straty w 2011 r i 79,4 mln dol. w 2012 r. Przychody w tym czasie wyniosły 254 mln dol., wobec 28 mln dol. w 2010 r. i 317 mld dol. na koniec 2012 r. 85 proc. przychodów firma osiąga dzięki reklamom. W 2013 r. sprzedaż reklam mobilnych przyniosła firmie 65 proc. przychodów. W tym samym czasie 75 proc. użytkowników łączyło się z serwisem za pomocą smartfonów.

Twitter w drugim kwartale tego roku osiągnął 64 centy przychodów na użytkownika, natomiast Facebook 1,6 dol. - wynika z kalkulacji przeprowadzonej przez agencję Reutersa.

Ekonomiści  uważają, że oferta Twittera spotka się z życzliwą uwagą inwestorów. - Media społecznościowe są teraz na czasie - powiedział BBC analityk rynku internetowego Lou Kerner.

Facebook pozyskał z IPO 16 mld dolarów, natomiast  Twitter chce zebrać maksymalnie miliard dolarów.

Reklama
Reklama

Obecnymi właścicielami Twittera są fundusze venture  capital Benchmark, Union Square Ventures, Spark Capital i Kleiner Perkins Caufield & Byers, zarządzająca funduszami firma T. Rowe Price Group Inc. oraz Morgan Stanley.

W dokumentach złożonych przez spółkę w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC), licząca siedem lat firma , pochwaliła się że miesięcznie 218 milionów użytkowników łączy się z serwisem. Dziennie przekazywanych jest 500 milionów wiadomości.

Firma w czasie pierwszego półrocza tego roku zanotowała stratę w wysokości 69 mln dolarów wobec 49.1 mln dol. straty w tym samym okresie minionego roku i 128,3 mln dol. straty w 2011 r i 79,4 mln dol. w 2012 r. Przychody w tym czasie wyniosły 254 mln dol., wobec 28 mln dol. w 2010 r. i 317 mld dol. na koniec 2012 r. 85 proc. przychodów firma osiąga dzięki reklamom. W 2013 r. sprzedaż reklam mobilnych przyniosła firmie 65 proc. przychodów. W tym samym czasie 75 proc. użytkowników łączyło się z serwisem za pomocą smartfonów.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama