Twitter idzie na giełdę po miliard dolarów

Serwis społecznościowy Twitter planuje ze sprzedaży akcji na giełdzie w Nowym Jorku zebrać miliard dolarów. To najbardziej wyczekiwany debiut w sektorze IT od czasu wejścia na giełdę Facebooka.

Publikacja: 04.10.2013 11:57

Twitter idzie na giełdę po miliard dolarów

Foto: Bloomberg

W dokumentach złożonych przez spółkę w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC), licząca siedem lat firma , pochwaliła się że miesięcznie 218 milionów użytkowników łączy się z serwisem. Dziennie przekazywanych jest 500 milionów wiadomości.

Firma w czasie pierwszego półrocza tego roku zanotowała stratę w wysokości 69 mln dolarów wobec 49.1 mln dol. straty w tym samym okresie minionego roku i 128,3 mln dol. straty w 2011 r i 79,4 mln dol. w 2012 r. Przychody w tym czasie wyniosły 254 mln dol., wobec 28 mln dol. w 2010 r. i 317 mld dol. na koniec 2012 r. 85 proc. przychodów firma osiąga dzięki reklamom. W 2013 r. sprzedaż reklam mobilnych przyniosła firmie 65 proc. przychodów. W tym samym czasie 75 proc. użytkowników łączyło się z serwisem za pomocą smartfonów.

Twitter w drugim kwartale tego roku osiągnął 64 centy przychodów na użytkownika, natomiast Facebook 1,6 dol. - wynika z kalkulacji przeprowadzonej przez agencję Reutersa.

Ekonomiści  uważają, że oferta Twittera spotka się z życzliwą uwagą inwestorów. - Media społecznościowe są teraz na czasie - powiedział BBC analityk rynku internetowego Lou Kerner.

Facebook pozyskał z IPO 16 mld dolarów, natomiast  Twitter chce zebrać maksymalnie miliard dolarów.

Obecnymi właścicielami Twittera są fundusze venture  capital Benchmark, Union Square Ventures, Spark Capital i Kleiner Perkins Caufield & Byers, zarządzająca funduszami firma T. Rowe Price Group Inc. oraz Morgan Stanley.

W dokumentach złożonych przez spółkę w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC), licząca siedem lat firma , pochwaliła się że miesięcznie 218 milionów użytkowników łączy się z serwisem. Dziennie przekazywanych jest 500 milionów wiadomości.

Firma w czasie pierwszego półrocza tego roku zanotowała stratę w wysokości 69 mln dolarów wobec 49.1 mln dol. straty w tym samym okresie minionego roku i 128,3 mln dol. straty w 2011 r i 79,4 mln dol. w 2012 r. Przychody w tym czasie wyniosły 254 mln dol., wobec 28 mln dol. w 2010 r. i 317 mld dol. na koniec 2012 r. 85 proc. przychodów firma osiąga dzięki reklamom. W 2013 r. sprzedaż reklam mobilnych przyniosła firmie 65 proc. przychodów. W tym samym czasie 75 proc. użytkowników łączyło się z serwisem za pomocą smartfonów.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych