Reklama
Rozwiń
Reklama

Twitter idzie na giełdę po miliard dolarów

Serwis społecznościowy Twitter planuje ze sprzedaży akcji na giełdzie w Nowym Jorku zebrać miliard dolarów. To najbardziej wyczekiwany debiut w sektorze IT od czasu wejścia na giełdę Facebooka.

Publikacja: 04.10.2013 11:57

Twitter idzie na giełdę po miliard dolarów

Foto: Bloomberg

W dokumentach złożonych przez spółkę w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC), licząca siedem lat firma , pochwaliła się że miesięcznie 218 milionów użytkowników łączy się z serwisem. Dziennie przekazywanych jest 500 milionów wiadomości.

Firma w czasie pierwszego półrocza tego roku zanotowała stratę w wysokości 69 mln dolarów wobec 49.1 mln dol. straty w tym samym okresie minionego roku i 128,3 mln dol. straty w 2011 r i 79,4 mln dol. w 2012 r. Przychody w tym czasie wyniosły 254 mln dol., wobec 28 mln dol. w 2010 r. i 317 mld dol. na koniec 2012 r. 85 proc. przychodów firma osiąga dzięki reklamom. W 2013 r. sprzedaż reklam mobilnych przyniosła firmie 65 proc. przychodów. W tym samym czasie 75 proc. użytkowników łączyło się z serwisem za pomocą smartfonów.

Twitter w drugim kwartale tego roku osiągnął 64 centy przychodów na użytkownika, natomiast Facebook 1,6 dol. - wynika z kalkulacji przeprowadzonej przez agencję Reutersa.

Ekonomiści  uważają, że oferta Twittera spotka się z życzliwą uwagą inwestorów. - Media społecznościowe są teraz na czasie - powiedział BBC analityk rynku internetowego Lou Kerner.

Facebook pozyskał z IPO 16 mld dolarów, natomiast  Twitter chce zebrać maksymalnie miliard dolarów.

Reklama
Reklama

Obecnymi właścicielami Twittera są fundusze venture  capital Benchmark, Union Square Ventures, Spark Capital i Kleiner Perkins Caufield & Byers, zarządzająca funduszami firma T. Rowe Price Group Inc. oraz Morgan Stanley.

W dokumentach złożonych przez spółkę w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy (SEC), licząca siedem lat firma , pochwaliła się że miesięcznie 218 milionów użytkowników łączy się z serwisem. Dziennie przekazywanych jest 500 milionów wiadomości.

Firma w czasie pierwszego półrocza tego roku zanotowała stratę w wysokości 69 mln dolarów wobec 49.1 mln dol. straty w tym samym okresie minionego roku i 128,3 mln dol. straty w 2011 r i 79,4 mln dol. w 2012 r. Przychody w tym czasie wyniosły 254 mln dol., wobec 28 mln dol. w 2010 r. i 317 mld dol. na koniec 2012 r. 85 proc. przychodów firma osiąga dzięki reklamom. W 2013 r. sprzedaż reklam mobilnych przyniosła firmie 65 proc. przychodów. W tym samym czasie 75 proc. użytkowników łączyło się z serwisem za pomocą smartfonów.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama