Aby z niej skorzystać wystarczy zarejestrować się się na stronie internetowej Starbucksa i utworzyć sobie konto. Opcja Tweet Your eGift pozwala na przesłanie dowolnej osobie elektronicznego kuponu na zakup kawy. Suma obciąży kartę internetową darczyńcy. Do zakupu wystarczy okazanie kuponu na ekranie komórki i jego zeskanowanie.

Starbucks oferuje także podobną usługę za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook. Sieć kawiarń nie ukrywa, że chce wyrobić w swoich konsumentach nawyk spontanicznego obdarowywania się e-prezentami. "Polubiliśmy możliwości jakie może otworzyć nam społeczność Twittera" – stwierdził szef operacji elektronicznych Starbucksa Adam Brotman.

Na razie @Tweetacoffee jest wciąż usługą w wersji beta, dostępną jedynie na terytorium USA. Jego uruchomienie przed zaplanowanym na pierwszą dekadę listopada debiutem giełdowym Twittera zwiększy jeszcze atrakcyjność oferty na rynku pierwotnym. Stanowi dowód na to, że nawet za pośrednictwem 140 znaków można zarabiać pieniądze i szybko oraz wygodnie przekazywać prezenty.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku