Przetarg na dosyłanie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ był rozpisany na trzy zadania. Pierwsze obejmowało kodowanie, multipleksację i regionalizację programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic. Emitel jako jedyny zgłosił chęć wykonania wszystkich trzech zadań i wygrał przetarg na wszystkich trzech polach – dowiedziała się „Rz" ze źródeł zbliżonych do Polskiego Radia (nie momentu zamknięcia gazety nie udało się nam uzyskać do tej informacji komentarza PR).

Emitel pierwsze zadanie wycenił na 620 tys. zł, drugie: na 975 tys. zł, a trzecie an 487 tys. zł. Ale konkurencję pokonał nie tylko ceną. Z informacji „Rz" wynika, że drugie zadanie wygrał, bo nie zgłosił się do niego żaden konkurent. W pierwszym Polskie Radio odrzuciło wnioski konkurentów (Polskich Sieci Nadawczych i nowej na rynku spółki Bcast) z przyczyn formalnych, a w trzecim przypadku zadecydowała cena wykonania usługi zaproponowana przez Emitela (konkurencja wyceniała je znacznie wyżej: na 800 tys. zł i 900 tys. zł.).

Polskie Radio ma teraz 10 dni na podpisanie umowy z wybranych operatorem radiodyfuzyjnym. Publiczny nadawca naziemną emisję cyfrowych stacji DAB+ prowadzi od 1. października tego roku. Do końca roku sygnał pierwszych kilku jego cyfrowych stacji będzie dosyłał Emitel, który wygrał mały przetarg ogłoszony na tę usługę.

W ramach cyfrowego nadawania w Warszawie i okolicach, Katowicach oraz w aglomeracji śląskiej można słuchać w cyfrowej wersji pięciu kanałów PR nadawanych dotąd naziemnie analogowo (czyli jedynki, Dwójki, Trójki, Czwórki i Polskiego Radia dla Zagranicy), lokalnie – radia RdC i Radia Katowice oraz dwóch nowych stacji: informacyjnej PR24 i muzycznego Radia Rytm. W technicznym zasięgu usługi jest ok. 7 mln Polaków. Na koniec przyszłego roku  Polskie Radio chce, by w jej w zasięgu usługi było 56 proc. Polaków i 30 proc. terytorium kraju.

W kilka miesięcy po starcie do cyfrowej oferty Polskiego Radia ma dołączyć Radio Krasnal dla dzieci i rodziców, po kolejnych kilku miesiącach: Radio Retro dla dojrzałych słuchaczy, a jako ostatnie z planowanych dziś stacji: edukacyjne Radio Eureka. Wielką niewiadomą jest dziś, jak będzie wyglądał odbiór cyfrowych stacji. Polskie domy nie są bowiem wyposażone w odbiorniki do słuchania takich kanałów. Polskie Radio wspólnie ze Związkiem Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT zaczęło wyposażać sklepy w cyfrowe odbiorniki, nie ma jednak na razie danych o tym, jaka może być słuchalność cyfrowych stacji.