Największa grupa internautów (aż 86 proc.) wchodzi na Facebooka w Turcji i na Węgrzech. W Egipcie jest to 82 proc., w Jordanie: 79 proc., a w Polsce: 75 proc. Plasujemy się więc w czołówce przebadanych przez Gemiusa krajów. - Największą popularnością w Polsce Facebook cieszy się wśród osób młodych między 19 a 25 rokiem życia. Z popularnego serwisu społecznościowego korzysta ponad 80 proc. z nich. W dalszej kolejności znajdują się osoby w grupie wiekowej 26-35 lat (76 proc.) i 7-18 lat (75 proc.) – podaje Gemius. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w Danii, gdzie z Facebooka korzysta 72 proc. internautów. Prawie połowa jego tamtejszych użytkowników ma więcej niż 46 lat.
Zestawienie Gemiusa zamykają Rosja (tam z Facebooka korzysta 30 proc. internautów), Ukraina (28 proc.) i Białoruś (tylko 19 proc.). – Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl – komentuje raport Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy Gemiusa.
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience).
Globalnie z Facebooka miesięcznie korzysta już, jak podała spółka w ubiegłym tygodniu, przy okazji publikowania raportu finansowego za 2013 r., 1,23 mld osób. Z tego gros – 945 mln - loguje się na portalu z komórek (to o prawie 40 proc. więcej niż rok wcześniej).