W pierwszej piątce przyciągających największe pieniądze programów rozrywkowych siły TVN i Polsatu są wyrównane. – Mamy w niej dwie propozycje TVN i Polsatu oraz jedną TVP, podczas gdy w 2013 r. w pierwszej piątce znalazły się trzy propozycje TVN. Warto też zaznaczyć, że przychody pierwszej piątki programów spadły z 576 mln zł w 2013 r. do 486 mln w 2014 – zauważa Michał Bakalarczyk z domu mediowego Lowe Media, który regularnie podsumowuje rynek telewizyjnych „rozrywkowych lokomotyw".
Lowe Media bierze pod uwagę cennikowe wpływy stacji telewizyjnych (czyli przez odliczeniem rabatów udzielanych reklamodawcom). To może tłumaczyć spadek wpływów, bo istotny w tym zestawieniu TVN usztywnił w tym roku politykę rabatową.
Kuchnia wygrywa ze zwierzeniami
Pierwsze miejsce w zestawieniu Lowe Media zajmuje Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje" (TVN) z wpływami na poziomie 113,9 mln zł. Przegoniła ona w zestawieniu Ewę Drzyzgę i „Rozmowy w toku" (także TVN) ze 101,2 mln zł przychodów. Na trzecim miejscu najbardziej lubianych przez reklamodawców gwiazd znalazł się zespół znanych twarzy z „The Voice of Poland" pokazywanego przez publiczną Dwójkę, czyli Tomson i Baron, Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk oraz Maciej Musiał i Tomasz Kammel (program przyciągnął 96,1 mln zł przychodów reklamowych).
W pierwszej dziesiątce znalazły się też gwiazdy polsatowskiego show „Must Be the Music – Tylko muzyka" (Adam Sztaba, Elżbieta Zapendowska, Piotr Rogucki, Maciej Rock, Paulina Sykut – 89,4 mln zł), liczni celebryci tańczący w przejętym w minionym roku przez Polsat programie „Dancig with the Stars – Taniec z gwiazdami" (85,7 mln zł). Dalej są Bronisław Cieślak z polsatowskiego serialu kryminalnego „Malanowski i Partnerzy" (814 mln zł), a także Robert Janowski i jego teleturniej „Jaka to melodia?" pokazywany w TVP 1 już od 18 lat (80,6 mln zł wpływów). Wreszcie – pokazywane przez Polsat programy „Twoja twarz brzmi znajomo" (79,8 mln zł) i „Hell's Kitchen – Piekielna kuchnia" promująca Wojciecha Amaro (75,8 mln zł), za którymi uplasował się zamykający pierwszą dziesiątkę TVN-owski show „Mam talent!" z wpływami na poziomie 63,7 mln zł i dobrze już znaną widzom ekipą celebrycką w składzie: Małgorzata Foremniak, Agnieszka Chylińska, Agustin Egurrola, Marcin Prokop i Szymon Hołownia.
Najdłuższe przerwy reklamowe w TVP
Najwyższe wpływy z jednej przerwy reklamowej (177,7 tys. zł) osiągnął program „Must be the Music – Tylko muzyka" w Polsacie. Na tej samej antenie najwięcej kosztowało średnio wyemitowanie 30-sekundowej reklamy. Średni koszt spotu wynosił tam w 2014 roku według cenników 33,6 tys. zł. Natomiast najwięcej spotów w czasie jednej przerwy reklamowej (aż 12,9) zaserwowano widzom w prowadzonym przez Katarzynę Pakosińską programie „Ale mądrale!" w TVP 1.