Gwiazdy Polsatu najcenniejsze

Polsat ulokował aż pięć swoich programów w pierwszej dziesiątce produkcji bazujących na celebrytach.

Publikacja: 13.01.2015 20:00

Pierwsze miejsce w zestawieniu Lowe Media zajmuje Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje" (TVN) z w

Pierwsze miejsce w zestawieniu Lowe Media zajmuje Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje" (TVN) z wpływami na poziomie 113,9 mln zł.

Foto: Fotorzepa

W pierwszej piątce przyciągających największe pieniądze programów rozrywkowych siły TVN i Polsatu są wyrównane. – Mamy w niej dwie propozycje TVN i Polsatu oraz jedną TVP, podczas gdy w 2013 r. w pierwszej piątce znalazły się trzy propozycje TVN. Warto też zaznaczyć, że przychody pierwszej piątki programów spadły z 576 mln zł w 2013 r. do 486 mln w 2014 – zauważa Michał Bakalarczyk z domu mediowego Lowe Media, który regularnie podsumowuje rynek telewizyjnych „rozrywkowych lokomotyw".

Lowe Media bierze pod uwagę cennikowe wpływy stacji telewizyjnych (czyli przez odliczeniem rabatów udzielanych reklamodawcom). To może tłumaczyć spadek wpływów, bo istotny w tym zestawieniu TVN usztywnił w tym roku politykę rabatową.

Kuchnia wygrywa ze zwierzeniami

Pierwsze miejsce w zestawieniu Lowe Media zajmuje Magda Gessler i jej „Kuchenne rewolucje" (TVN) z wpływami na poziomie 113,9 mln zł. Przegoniła ona w zestawieniu Ewę Drzyzgę i „Rozmowy w toku" (także TVN) ze 101,2 mln zł przychodów. Na trzecim miejscu najbardziej lubianych przez reklamodawców gwiazd znalazł się zespół znanych twarzy z „The Voice of Poland" pokazywanego przez publiczną Dwójkę, czyli Tomson i Baron, Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk oraz Maciej Musiał i Tomasz Kammel (program przyciągnął 96,1 mln zł przychodów reklamowych).

W pierwszej dziesiątce znalazły się też gwiazdy polsatowskiego show „Must Be the Music – Tylko muzyka" (Adam Sztaba, Elżbieta Zapendowska, Piotr Rogucki, Maciej Rock, Paulina Sykut – 89,4 mln zł), liczni celebryci tańczący w przejętym w minionym roku przez Polsat programie „Dancig with the Stars – Taniec z gwiazdami" (85,7 mln zł). Dalej są Bronisław Cieślak z polsatowskiego serialu kryminalnego „Malanowski i Partnerzy" (814 mln zł), a także Robert Janowski i jego teleturniej „Jaka to melodia?" pokazywany w TVP 1 już od 18 lat (80,6 mln zł wpływów). Wreszcie – pokazywane przez Polsat programy „Twoja twarz brzmi znajomo" (79,8 mln zł) i „Hell's Kitchen – Piekielna kuchnia" promująca Wojciecha Amaro (75,8 mln zł), za którymi uplasował się zamykający pierwszą dziesiątkę TVN-owski show „Mam talent!" z wpływami na poziomie 63,7 mln zł i dobrze już znaną widzom ekipą celebrycką w składzie: Małgorzata Foremniak, Agnieszka Chylińska, Agustin Egurrola, Marcin Prokop i Szymon Hołownia.

Najdłuższe przerwy reklamowe w TVP

Najwyższe wpływy z jednej przerwy reklamowej (177,7 tys. zł) osiągnął program „Must be the Music – Tylko muzyka" w Polsacie. Na tej samej antenie najwięcej kosztowało średnio wyemitowanie 30-sekundowej reklamy. Średni koszt spotu wynosił tam w 2014 roku według cenników 33,6 tys. zł. Natomiast najwięcej spotów w czasie jednej przerwy reklamowej (aż 12,9) zaserwowano widzom w prowadzonym przez Katarzynę Pakosińską programie „Ale mądrale!" w TVP 1.

– Najdłuższe przerwy reklamowe w analizowanych programach są w propozycjach TVP. Propozycje TVP są także najdroższe pod względem kosztu za 30 sekund emisji – komentuje Michał Bakalarczyk. Koszt jednorazowego dotarcia z 30-sekundową reklamą do 1 proc. grupy docelowej (tzw. CPP) wynosił aż 12 tys. zł w programie „Kocham kino" (TVP 2) czy „Przepis dnia" (TVP 1) i prawie 15,5 tys. zł w „Superstarciu" (TVP 2), podczas gdy np. w „Kuchennych rewolucjach" analogiczny wskaźnik wynosił 6,4 tys. zł, a w „Rozmowach w toku" 5,8 tys. zł.

Choć jeden odcinek rozrywkowego show zatrudniającego gwizdy z pierwszych stron lifestyle'owych magazynów potrafi kosztować kilkaset tysięcy złotych, najwięksi nadawcy już planują na wiosnę kolejne odsłony najgłośniejszych programów tego typu. Z ekranów nie znikną ani „Kuchenne rewolucje", ani „Rozmowy w toku". Po chwili wątpliwości wiadomo już też, że będzie kolejna edycja „The Voice of Poland" (trwa nabór do szóstej, która ruszy jednak bez Justyny Steczkowskiej).

Trwają też już nabory uczestników do dziewiątej edycji polsatowskiego programu „Must Be the Music – Tylko muzyka" i do ósmej odsłony „You Can Dance" w TVN. W Polsacie będą też kolejne edycje „Tańca z gwiazdami" i „Piekielnej kuchni", a w TVN – modowy „Project Runway". TVN dodatkowo postawi też na Filipa Chajzera, który poprowadzi nowy show „Mali giganci", i na gwiazdę „Perfekcyjnej pani domu" – Małgorzatę Rozenek, która zostanie prowadzącą programu „Hotel hell".

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy