Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD

Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA).

Publikacja: 20.03.2015 12:37

Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD

Foto: Bloomberg

W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki wyniosła 1,87 mld dolarów.

Taki wynik stanowi wzrost względem poprzedniego roku o 29 proc. Jednocześnie w skali rok do roku sprzedaż płyt CD spadła o 12,7 proc., osiągając w 2014 r. poziom 1,85 mld dolarów.

RIAA wylicza, że w USA liczba wykupionych abonamentów w różnych usługach streamingowych wzrosła od 2013 r. o 26 proc., sięgając w 2014 r. liczbę 7,7 mln.

"Wzrost dochodów był napędzany przez stabilny rozwój wszystkich komponentów (biznesu). Serwisy płatnych subskrypcji wzrosły rok do roku o 25 proc. do poziomu 799 mln dolarów. Dochody z serwisów na żądanie (on-demand) finansowanych z reklam wzrosły o 34 proc. do 295 mln dolarów, a dystrybucje SoundExchange (organizacji non-profit zajmującej się pobieraniem i przekazywaniem tantiem) wzrosły o 31 proc. do 773 mln dolarów" - podało RIAA.

Mimo to zyski ze sprzedaży konwencjonalnych nośników takich jak płyty winylowe, CD, DVD są nadal wyższe w USA od tych generowanych przez serwisy udostępniające cyfrową muzykę. Całościowy udział tych usług w zyskach całej branży muzycznej wyniósł w zeszłym roku ok 27 proc.

Reklama
Reklama

Najbardziej znanymi serwisami streamingowymi są Spotify, Rhapsody czy Rdio.

W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki wyniosła 1,87 mld dolarów.

Taki wynik stanowi wzrost względem poprzedniego roku o 29 proc. Jednocześnie w skali rok do roku sprzedaż płyt CD spadła o 12,7 proc., osiągając w 2014 r. poziom 1,85 mld dolarów.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama