Reklama
Rozwiń
Reklama

Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD

Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA).

Publikacja: 20.03.2015 12:37

Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD

Foto: Bloomberg

W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki wyniosła 1,87 mld dolarów.

Taki wynik stanowi wzrost względem poprzedniego roku o 29 proc. Jednocześnie w skali rok do roku sprzedaż płyt CD spadła o 12,7 proc., osiągając w 2014 r. poziom 1,85 mld dolarów.

RIAA wylicza, że w USA liczba wykupionych abonamentów w różnych usługach streamingowych wzrosła od 2013 r. o 26 proc., sięgając w 2014 r. liczbę 7,7 mln.

"Wzrost dochodów był napędzany przez stabilny rozwój wszystkich komponentów (biznesu). Serwisy płatnych subskrypcji wzrosły rok do roku o 25 proc. do poziomu 799 mln dolarów. Dochody z serwisów na żądanie (on-demand) finansowanych z reklam wzrosły o 34 proc. do 295 mln dolarów, a dystrybucje SoundExchange (organizacji non-profit zajmującej się pobieraniem i przekazywaniem tantiem) wzrosły o 31 proc. do 773 mln dolarów" - podało RIAA.

Mimo to zyski ze sprzedaży konwencjonalnych nośników takich jak płyty winylowe, CD, DVD są nadal wyższe w USA od tych generowanych przez serwisy udostępniające cyfrową muzykę. Całościowy udział tych usług w zyskach całej branży muzycznej wyniósł w zeszłym roku ok 27 proc.

Reklama
Reklama

Najbardziej znanymi serwisami streamingowymi są Spotify, Rhapsody czy Rdio.

W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki wyniosła 1,87 mld dolarów.

Taki wynik stanowi wzrost względem poprzedniego roku o 29 proc. Jednocześnie w skali rok do roku sprzedaż płyt CD spadła o 12,7 proc., osiągając w 2014 r. poziom 1,85 mld dolarów.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama