Reklama online warta więcej niż telewizyjna

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie były wyższe niż w telewizji.

Aktualizacja: 23.08.2019 15:57 Publikacja: 23.08.2019 15:01

Reklama online warta więcej niż telewizyjna

Foto: Bloomberg

Jak wynika z najnowszego raportu z badania dotyczącego wydatków na reklamę online AdEx, realizowanego przez IAB Polska we współpracy z PwC, w pierwszym kwartale 2019 roku na reklamę online wydano 1,1 mld zł, po wzrośnie o 9 proc. w ujęciu rocznym. Z dodatkowych analiz agencji mediowej Starcom wynika, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.

To historyczna zmiana, choć spodziewana była już od kilku lat. IAB podaje, że obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że dominacja internetu będzie się powiększać. Notuje on bowiem wciąż dość wysoką dynamikę wzrostu (8,8 proc. rdr), podczas gdy wydatki na telewizję wyhamowały. W wyniku zaobserwowanych zmian udział wydatków na internet w całkowitym torcie reklamowym przekroczył 43 proc., w porównaniu do telewizji, która miała nadal 40 proc. rynku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama