Reklama
Rozwiń
Reklama

Era wydawniczych eksperymentów

Żeby przyciągnąć współczesnego czytelnika do swoich treści, wydawcy stawiają na obecność na Twitterze, Snapchacie, Facebooku czy Buzzfeed oraz na użytkowników mobilnych. Jednego scenariusza tych działań nie ma: trzeba eksperymentować – przekonują.

Aktualizacja: 03.09.2015 18:49 Publikacja: 03.09.2015 17:58

Era wydawniczych eksperymentów

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch DM Danuta Matloch

Wydawca niemieckiego „Die Wielt" ma np. cały szereg mobilnych aplikacji, które w rozmaity sposób wykorzystują treści z dziennika. – Jedne oferują np. tylko treści wideo, inne wyłącznie pisane – mówił Kritsanarat Khunkham, sekretarz redakcji „Die Welt", na międzynarodowej konferencji News Impact Summit, która odbyła się w czwartek w Warszawie. Żeby dbać o jakość  treści wrzucanych na stronę www, nad którymi pracują ci sami dziennikarze, co dla papierowego wydania gazety, teksty w Internecie są brane pod lupę nie tylko pod kątem kliknięć, ale także m.in.  czasu, jaki spędzają nad nimi internauci oraz skali udostępniania ich potem w mediach społecznościowych. Płatnych subskrybentów treści w sieci „Die Welt" ma 65 tys., po okresie próbnym na płacenie abonamentu decyduje się trzech na czterech internautów. Tym, co obserwują wszyscy wydawcy, jest przepływanie czytelników do stron mobilnych. – 38 mln z 53,5 mln naszych użytkowników w internacie to użytkownicy mobilni – mówiła Doris Truong, redaktor strony głównej „The Washington Post". Z kolei na newsowej witrynie brytyjskiej BBC, nieco ponad połowa ruchu jest już generowana z urządzeń mobilnych. – Praca nad tekstem nie kończy się dziś na napisaniu go, a Facebooka i Twittera można wykorzystywać na wiele innych sposobów, niż tylko po to, by wrzucić tam link do artykułu – przekonywała Tanya Sichynsky, redaktor mediów społecznościowych z USA Today Sports, dając przykłady wykorzystania Snapchata czy Periscope.- Snapchat czy Periscope pozwalają zmniejszyć dystans miedzy reporterem i czytelnikiem – uważa. Jak zauważał Łukasz Mężyk z portalu 330polityka.pl, takie narzędzia, jak Periscope są idealne do pokazywania np. kulisów wielkich wydarzeń. – Ludzie bardzo lubią oglądać relacje z kulisów takich wydarzeń – przekonywał.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama