Reklama
Rozwiń
Reklama

Polscy internauci chcą inteligentnych gadżetów

Aż 90 proc. badanych chciałoby w przyszłości korzystać z urządzeń tworzących tzw. internet rzeczy, ale boi się utraty prywatności.

Aktualizacja: 09.09.2015 08:33 Publikacja: 08.09.2015 22:00

Skala internetu rzeczy, jego zalety i wady

Foto: Rzeczpospolita

Choć z nazwą internet rzeczy spotkało się na razie zaledwie 11 proc. polskich internautów, a pozostali nie wiedzą jeszcze, ze pod tym pojęciem kryje się przeogromny ekosystem przedmiotów zdolnych do komunikowania się między sobą lub z ludźmi (poprzez rozmaite sensory i czujniki zwane beaconami), w rzeczywistości zjawisko wcale nie jest nam obce. – Dziś wszystko może być internetem rzeczy (IoT – od Internet of Things). Być może w pierwszej kolejności myślimy w tym kontekście zazwyczaj o „inteligentnym" telewizorze czy lodówce, ale może to być chociażby pielucha, która wysyła sygnał, gdy trzeba ją dziecku zmienić – mówi Robert Wielgo z zarządu organizacji IAB Polska, która wspólnie z agencją GoldenSubmarine prezentowała we wtorek pierwszy raport na temat internetu rzeczy w Polsce. – Walmart ma już w USA mikromagazyny, które dają znać, gdy ich zasoby się wyczerpują, a firmy takie jak Samsug docelowo planują produkować wszystkie swoje urządzenia w ramach internetu rzeczy.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama