Polscy internauci chcą inteligentnych gadżetów

Aż 90 proc. badanych chciałoby w przyszłości korzystać z urządzeń tworzących tzw. internet rzeczy, ale boi się utraty prywatności.

Aktualizacja: 09.09.2015 08:33 Publikacja: 08.09.2015 22:00

Skala internetu rzeczy, jego zalety i wady

Foto: Rzeczpospolita

Choć z nazwą internet rzeczy spotkało się na razie zaledwie 11 proc. polskich internautów, a pozostali nie wiedzą jeszcze, ze pod tym pojęciem kryje się przeogromny ekosystem przedmiotów zdolnych do komunikowania się między sobą lub z ludźmi (poprzez rozmaite sensory i czujniki zwane beaconami), w rzeczywistości zjawisko wcale nie jest nam obce. – Dziś wszystko może być internetem rzeczy (IoT – od Internet of Things). Być może w pierwszej kolejności myślimy w tym kontekście zazwyczaj o „inteligentnym" telewizorze czy lodówce, ale może to być chociażby pielucha, która wysyła sygnał, gdy trzeba ją dziecku zmienić – mówi Robert Wielgo z zarządu organizacji IAB Polska, która wspólnie z agencją GoldenSubmarine prezentowała we wtorek pierwszy raport na temat internetu rzeczy w Polsce. – Walmart ma już w USA mikromagazyny, które dają znać, gdy ich zasoby się wyczerpują, a firmy takie jak Samsug docelowo planują produkować wszystkie swoje urządzenia w ramach internetu rzeczy.

Pozostało 83% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie