Al-Dżazira znika z USA

Katarska stacja telewizyjna nie poradziła sobie na wysoce konkurencyjnym rynku amerykańskim.

Aktualizacja: 13.01.2016 23:11 Publikacja: 13.01.2016 20:42

Logo telewizji Al-Dżazira

Logo telewizji Al-Dżazira

Foto: Joi via Foter.com / CC BY

W liście do pracowników prezes Al Jazeera America poinformował o zamknięciu stacji z końcem kwietnia: "Nasz model biznesowy okazał się nie do utrzymania".

Al-Dżazira weszła na rynek amerykański zaledwie trzy lata temu kupując za 500 mln dol. stację Current TV od byłego wiceprezydenta Ala Gore'a. Miała ambicje opowiadać o wydarzeniach w USA w sposób inny od mediów amerykańskich. Nie udało się - średnio oglądają ją zaledwie 30 tys. osób.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem