Reklama
Rozwiń

Wartość handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł

Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, a w ciągu najbliższych pięciu lat podwoi się i będzie bliska 10 proc. udziału w całym handlu – prognozują eksperci Sociomantic Labs.

Publikacja: 19.01.2016 11:51

W najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016", analitycy Sociomantic Labs estymują, jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływna ten sektor i stymulowały wzrost przychodów sklepów internetowych.

– Rynek e-commerce w Polsce w 2016 roku wzrośnie o 15 proc. W 2020 r. przekroczy już poziom 63 mld zł – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający Sociomantic Labs w Europie.

Według szacunków tylko w bieżącym roku liczba sklepów internetowych w naszym kraju wzrośnie o 7 proc. i przekroczy poziom 23,5 tysiąca.

– W 2020 r. może być ich już ponad 30 tys. – prognozuje Wyszyński.

Eksperci z Sociomantic Labs przeanalizowali ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii. Jednak w „Barometrze e-commerce 2016" zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody podmiotów tam działających.

Stymulatory zostały sklasyfikowane w trzech kategoriach: wysokie, umiarkowane oraz niskie ciśnienie. Poszczególne grupy obrazowo informują o sile nacisku – ciśnieniu wywieranym przez poszczególne elementy na rynek handlu internetowego w Polsce.

W kategorii „wysokie ciśnienie" znalazły się m.in.: personalizacja, CRM, omnichannel (wielokanałowość) oraz m-commerce, w tym płatności mobilne. Wśród czynników, które w sposób umiarkowany wpływają na wzrost wartości handlu internetowego i e-sklepów, analitycy Sociomantic Labs wymieniają np.: handel transgraniczny, dostawy tego samego dnia (same-day delivery) oraz Software as a service (SaaS). Wskazują też na inne istotne stymulatory rynku, które jednak w najmniejszym stopniu wpływające na wzrost jego wartości. To m.in. beacony i Internet Rzeczy (IoT).

Według raportów o rynku e-commerce dla całej Unii Europejskiej w 2020 roku e-zakupy będą odpowiadać nawet za 45 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem.

Mdus

e-commerce,internet,Sociomantic Labs

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji