W najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016", analitycy Sociomantic Labs estymują, jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływna ten sektor i stymulowały wzrost przychodów sklepów internetowych.
– Rynek e-commerce w Polsce w 2016 roku wzrośnie o 15 proc. W 2020 r. przekroczy już poziom 63 mld zł – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający Sociomantic Labs w Europie.
Według szacunków tylko w bieżącym roku liczba sklepów internetowych w naszym kraju wzrośnie o 7 proc. i przekroczy poziom 23,5 tysiąca.
– W 2020 r. może być ich już ponad 30 tys. – prognozuje Wyszyński.
Eksperci z Sociomantic Labs przeanalizowali ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii. Jednak w „Barometrze e-commerce 2016" zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody podmiotów tam działających.