Wartość handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł

Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, a w ciągu najbliższych pięciu lat podwoi się i będzie bliska 10 proc. udziału w całym handlu – prognozują eksperci Sociomantic Labs.

Publikacja: 19.01.2016 11:51

W najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016", analitycy Sociomantic Labs estymują, jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływna ten sektor i stymulowały wzrost przychodów sklepów internetowych.

– Rynek e-commerce w Polsce w 2016 roku wzrośnie o 15 proc. W 2020 r. przekroczy już poziom 63 mld zł – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający Sociomantic Labs w Europie.

Według szacunków tylko w bieżącym roku liczba sklepów internetowych w naszym kraju wzrośnie o 7 proc. i przekroczy poziom 23,5 tysiąca.

– W 2020 r. może być ich już ponad 30 tys. – prognozuje Wyszyński.

Eksperci z Sociomantic Labs przeanalizowali ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii. Jednak w „Barometrze e-commerce 2016" zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody podmiotów tam działających.

Stymulatory zostały sklasyfikowane w trzech kategoriach: wysokie, umiarkowane oraz niskie ciśnienie. Poszczególne grupy obrazowo informują o sile nacisku – ciśnieniu wywieranym przez poszczególne elementy na rynek handlu internetowego w Polsce.

W kategorii „wysokie ciśnienie" znalazły się m.in.: personalizacja, CRM, omnichannel (wielokanałowość) oraz m-commerce, w tym płatności mobilne. Wśród czynników, które w sposób umiarkowany wpływają na wzrost wartości handlu internetowego i e-sklepów, analitycy Sociomantic Labs wymieniają np.: handel transgraniczny, dostawy tego samego dnia (same-day delivery) oraz Software as a service (SaaS). Wskazują też na inne istotne stymulatory rynku, które jednak w najmniejszym stopniu wpływające na wzrost jego wartości. To m.in. beacony i Internet Rzeczy (IoT).

Według raportów o rynku e-commerce dla całej Unii Europejskiej w 2020 roku e-zakupy będą odpowiadać nawet za 45 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem.

Mdus

e-commerce,internet,Sociomantic Labs

W najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016", analitycy Sociomantic Labs estymują, jakie czynniki będą w ciągu najbliższych latach wywierały największy wpływna ten sektor i stymulowały wzrost przychodów sklepów internetowych.

– Rynek e-commerce w Polsce w 2016 roku wzrośnie o 15 proc. W 2020 r. przekroczy już poziom 63 mld zł – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający Sociomantic Labs w Europie.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie