Za 860 udziałów w Green Content reprezentujących 21,5 proc. kapitału zakładowego Discovery zapłaci Agorze 4 mln zł. Do Green Content należy nadający naziemnie od 2 grudnia bezpłatny kanał Metro TV. Kolejne 10 mln zł będzie je kosztowało objęcie 2150 udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Green Content.

Po tych transakcjach Discovery Polska będzie mieć ok. 48,94 proc. głosów na zgromadzeniu wspólników Green Content. I może to nie być koniec, bo jak podała Agora, umowa przewiduje możliwość sprzedaży pozostałych udziałów na rzecz Discovery do 31 grudnia 2017 r.

„Szacowane wpływy z powyższej transakcji na wyniki Agory (w IV kw. 2016 r. – red.) wyniosą 1,8 mln zł, a na wyniki Grupy Agora 10,5 mln zł, głównie ze względu na przeszacowanie do wartości godziwej inwestycji zachowanej w spółce" – podano.

Discovery od dawna interesowało się pojawieniem w naziemnej telewizji w Polsce. W konkursie na zagospodarowanie tzw. pierwszego multipleksu zgłaszała trzy lata temu kanał DMAX, a na najnowszym, ósmym multipleksie chciała nadawać aż trzy stacje. Ani razu nie udało się jednak amerykańskiemu nadawcy dostać od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji naziemnej koncesji.