Polacy coraz chętniej kupują radio cyfrowe

Na polskim rynku są 42,3 tys. odbiorniki do słuchania radia cyfrowego. Tylu doliczyła się na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji firma GfK. To mało, ale ich liczba rośnie.

Aktualizacja: 12.12.2016 10:07 Publikacja: 12.12.2016 09:15

Polacy coraz chętniej kupują radio cyfrowe

Foto: 123RF

Z szacunków firmy wynika, że w 2013 roku, kiedy Polskie Radio uruchomiało emisję cyfrowych naziemnych stacji radiowych , odbiorników do słuchania cyfrowego radia naziemnego było na polskim rynku 2,8 tys., a III kwartale 2016 r. ich łączna liczba (radioodbiorniki domowe, przenośnie i samochodowe) wzrosła do 42,3 tys.

Między styczniem i wrześniem tego roku sprzedało się ich 15,6 tys., o 73 proc. więcej niż rok wcześniej. Problemem jest to, w sprzedaży pojawiają się odbiorniki z systemem starszej generacji DAB (w Polsce Polskie Radio nadaje cyfrowo w bardziej zaawansowanym systemie DAB+), który uniemożliwia dostęp do radiowej oferty cyfrowej w Polsce.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie