Rekordowy wynik e-Kiosku

Lider w dystrybucji treści cyfrowych zbiera owoce inwestycji i po najlepszym w historii I kwartale liczy na rekordowy cały rok.

Aktualizacja: 17.05.2017 22:26 Publikacja: 17.05.2017 22:09

Kontrolowana przez Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej" i „Parkietu") spółka ma za sobą świetny kwartał, co może implikować, że cały 2017 r. okaże się rekordowy. W ubiegłym roku przychody wyniosły 26 mln zł.

W I kwartale e-Kiosk wypracował 10,4 mln zł przychodów, czyli o ponad 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 18 proc., do 0,73 mln zł, a czysty zarobek o niemal 15 proc., do 0,59 mln zł.

Notowany na NewConnect e-Kiosk jest liderem w dystrybucji cyfrowych treści. Prezes Marcin Kowalczyk podkreśla, że spółka zbiera owoce inwestycji w kanały dystrybucji, tworzenia nowych linii biznesowych oraz konsekwentnego budowania najbardziej komplementarnej oferty cyfrowego kontentu na polskim rynku.

– Spółka, pozyskując 200 nowych kontraktów z dostawcami treści, ma dziś umowy z blisko 600 wydawcami. To największy katalog w kraju. Rozbudowaliśmy również kanały dystrybucji i znacznie zwiększyliśmy sprzedaż, po raz pierwszy pokonując w I kwartale wynik IV kwartału roku poprzedniego – komentuje Kowalczyk. – Dziś nasze systemy afiliacji umożliwiają dystrybucję produktów na kilkuset platformach e-commerce, a własne kanały sprzedaży zyskują nową jakość. Oprócz rynku B2C czujemy się też bardzo silni w kontraktach instytucjonalnych na rynku B2B, który dynamicznie się rozwija. Testujemy też nowe modele, w ramach których bardzo perspektywiczna jest m.in. nowa marka spółki – eContentLAB, czyli agencja kontentowa i digitalowa – dodaje.

Firma stawia na wzbogacenie oferty i stale inwestuje w innowacyjne modele dystrybucji treści, e-commerce oraz data management, by móc oferować jeszcze bardziej kompleksowe rozwiązania dla wydawców prasowych, książkowych oraz współpracujących z nami marek i reklamodawców.

– Utrzymanie wzrostowego trendu przychodów w I kwartale zostało zrealizowane z jednoczesną intensyfikacją wprowadzania korzystnych zmian w strukturze sprzedaży i modeli sprzedaży. Finalizujemy projekty, które umożliwią zastosowanie nowych modeli biznesu, w tym sprzedaż treści w oparciu o mikropłatności. Kolejne kwartały mogą przynieść miłe niespodzianki dla cyfrowych czytelników – podsumowuje prezes Marcin Kowalczyk.

Kontrolowana przez Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej" i „Parkietu") spółka ma za sobą świetny kwartał, co może implikować, że cały 2017 r. okaże się rekordowy. W ubiegłym roku przychody wyniosły 26 mln zł.

W I kwartale e-Kiosk wypracował 10,4 mln zł przychodów, czyli o ponad 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 18 proc., do 0,73 mln zł, a czysty zarobek o niemal 15 proc., do 0,59 mln zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji