#RZECZoBIZNESIE: Paweł Purski: Rosja przez media wpływa na świat

Polska, przynajmniej na razie, nie będzie głównym celem akcji dla Rosjan w mediach społecznościowych – mówi Paweł Purski, redaktor naczelny Eastbook.eu, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 08.11.2017 12:53 Publikacja: 08.11.2017 12:49

#RZECZoBIZNESIE: Paweł Purski: Rosja przez media wpływa na świat

Foto: tv.rp.pl

Rosjanie bardzo mocno weszli w media elektroniczne. Całkiem sporo jest ich na Facebooku, mają też aktywny wpływ na Twittera.

- Ten wpływ jest faktycznie sporty jeśli spojrzymy na to, jak Rosjanie wykorzystują istniejące mechanizmy globalizacji. Perfekcyjnie opanowali jak korporacyjne metody wykorzystywać do tego, żeby zbierać informacje jak pewne rzeczy w funkcjonują – mówił Purski.

Zaznaczył, że w przypadku Facebooka i Twittera kwestia jest skomplikowana. Mamy aferę dotyczącą wpływu Rosjan na wybory w Stanach Zjednoczonych.

-Pytanie, na ile Rosjanie, dzięki temu, że inwestowali w te spółki, zdobywali wiedzę na temat ich funkcjonowania i mogli to wykorzystać podczas prawdziwej operacji, którą była próba wpływu na amerykańskie wybory – stwierdził.

Wcześniej było jeszcze referendum w Wielkiej Brytanii dotyczące wyjścia z Unii Europejskiej. Pojawiały się głosy, że wpływ na to również mieli Rosjanie.

- Jeszcze kilka lat temu eksperci szacowali, że można zmienić wyniki o 15 proc. poprzez skuteczne działania w mediach społecznościowych. Dzisiaj ten wpływ jest zdecydowanie większy - ocenił Purski.

- Patrząc na Brexit i jak były wspierane ruchy po stronie wyjścia z unii, widzę wiele podobieństw pomiędzy tym, co potem było stosowane bardzo skutecznie w kampanii amerykańskiej – dodał.

Gość zaznaczył, że Polska, przynajmniej na razie, nie będzie głównym celem akcji dla Rosjan w mediach społecznościowych. - Jednak można testować pewne rzeczy. Były znaki, które pokazywały, że Rosjanie testowali pewne rozwiązania w Polsce – mówił.

- Czasem widzimy informacje, które mocno rozdmuchują kwestie historyczne pomiędzy Polską i Ukrainą lub informacje dotyczące polskiego wojska – dodał.

Purski podkreślił, że dwa bezpośrednie media, które Rosjanie wykorzystują to Sputnik i RT (Russia Today).

- Ciekawe dlaczego nadal, niektórzy politycy i osoby związane z władzą, godzą się na to, żeby dawać wywiady i występować w tego typu mediach. Mediach, których celem jest wpływanie i realizowanie interesów Kremla – mówił.

Rosjanie bardzo mocno weszli w media elektroniczne. Całkiem sporo jest ich na Facebooku, mają też aktywny wpływ na Twittera.

- Ten wpływ jest faktycznie sporty jeśli spojrzymy na to, jak Rosjanie wykorzystują istniejące mechanizmy globalizacji. Perfekcyjnie opanowali jak korporacyjne metody wykorzystywać do tego, żeby zbierać informacje jak pewne rzeczy w funkcjonują – mówił Purski.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej