Zdecydowanie jedną z ciekawszych funkcjonalności na stronach księgarni internetowych jest kategoria „Zapowiedzi”. Dzięki nim czytelnik często z dużym wyprzedzeniem informowany bywa o planach wydawniczych i o datach premiery, co pozwala mu rozsądniej zarządzać budżetem przeznaczonym na literaturę. Bywa też, że zamawiając książkę przedpremierowo, uzyskać można korzystny rabat. Dla czytelnika ważnym jest, by oferta księgarni była nie tylko korzystna cenowo, ale również zawierała jak najwięcej publikacji z różnych dziedzin: od poradników i książek kulinarnych, przez podręczniki, beletrystykę, książki naukowe, na literaturze faktu skończywszy, i żeby wśród tych publikacji były zarówno długo wyczekiwane nowości, jak i pozycje niszowe, obiekty poszukiwań koneserów. – Choć większy zysk ze sprzedaży w dalszym ciągu generują nam księgarnie stacjonarne, zauważamy, że klienci coraz chętniej decydują się na zakup książek online. Nie tylko ze względu na cenę, ale też dlatego, że tak jest po prostu wygodniej. Oszczędzając czas, mogą przejrzeć bogaty katalog zarówno nowości, jak i książek uchodzących za klasykę. Mogą na spokojnie podjąć decyzję, którą publikację nabyć. To rodzaj komfortu – mówi Aleksandra Jarośkiewicz, Dyrektor E-Commerce księgarni Matras.pl.