Reklama

Koronawirus. U ilu uczestników testów szczepionek na COVID wystąpiły efekty uboczne?

Do 15 proc. uczestników testów klinicznych eksperymentalnych szczepionek na COVID-19 opracowanych przez Modernę i Pfizer odczuwało "dość znaczące efekty uboczne" po otrzymaniu szczepionki - mówił dr. Moncef Slaoui główny doradca ds. nauki amerykańskiej operacji Warp Speed - publiczno-prywatnego partnerstwa, którego celem było jak najszybsze dostarczenie szczepionki na COVID-19 na amerykański rynek.

Aktualizacja: 01.12.2020 06:20 Publikacja: 01.12.2020 04:38

Koronawirus. U ilu uczestników testów szczepionek na COVID wystąpiły efekty uboczne?

Foto: AFP

U części uczestników testów pojawiły się symptomy podobne do symptomów grypy po otrzymaniu szczepionki, w tym mdłości, bóle ciała, bóle głowy i dreszcze.

- Sądzę, że te efekty uboczne są czymś zwyczajnym - powiedział Slaoui w rozmowie z CNN.

- Powiedziałbym, że może 10-15 proc. zaszczepionych miało dość znaczące efekty uboczne, które zazwyczaj nie trwały dłużej niż 24, 36 godzin - i ustępowały - dodał.

- Większość osób miała mniej znaczące efekty uboczne - podkreślił dodając, że wydaje się to być niskim kosztem w porównaniu do "95-procentowej ochrony przed zakażeniem, które może być śmiertelne".

Slaoui przyznał, że dużo ważniejsze będą ewentualne długoterminowe efekty uboczne szczepień przeciwko COVID-19.

Reklama
Reklama
Leki i terapie
Pakiet farmaceutyczny. Jest porozumienie w sprawie największej reformy prawa farmaceutycznego od 20 lat
Leki i terapie
Historia lekami pisana
Leki i terapie
Krzysztof Kopeć: Czy Polska wykorzystuje potencjał krajowego sektora farmaceutycznego
Leki i terapie
Co naprawdę działa w ADHD? Największy dotąd przegląd terapii daje jasny obraz
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Leki i terapie
Apteki coraz droższe i coraz dalej od pacjenta
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama