Cannes 2018: Na cmentarzysku idei i wartości

Mocne filmy z Rosji elektryzują festiwalową publiczność. Nie są to bynajmniej opowieści science fiction.

Aktualizacja: 10.05.2018 18:24 Publikacja: 10.05.2018 18:05

Siergiej Łoźnica w Cannes po pokazie filmu „Donbass".

Siergiej Łoźnica w Cannes po pokazie filmu „Donbass".

Foto: AFP

Korespondencja z Cannes

Kiriłł Serebrennikow jest w Cannes nieobecny. Dyrektor artystyczny moskiewskiego teatralnego Centrum Gogola i znakomity reżyser filmowy, twórca m.in. „Ucznia" o niebezpieczeństwach ideologizacji życia społecznego, został zatrzymany prawie rok rok temu, podczas realizacji zdjęć do „Lata".

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę
Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami
Kultura
Złote Lwy i nagrody Biennale Architektury w Wenecji
Kultura
Muzeum Polin: Powojenne traumy i dylematy ocalałych z Zagłady
Kultura
Jeff Koons, Niki de Saint Phalle, Modigliani na TOP CHARITY Art w Wilanowie