Reklama

Muzyka klasyczna w 2019 roku: Polski towar eksportowy

O jednych Polaków zabiega muzyczny świat, innych my próbujemy promować.

Publikacja: 22.12.2019 21:00

„Lady Makbet mceńskiego powiatu” w Opera Bastille w Paryżu

„Lady Makbet mceńskiego powiatu” w Opera Bastille w Paryżu

Foto: OPera de Paris/Mat. Pras.

Do tych, których powinniśmy szczególnie lansować w 2019 roku, należy, rzecz jasna, urodzony 200 lat temu Stanisław Moniuszko. Rocznicowe obchody skupiły się jednak w kraju głównie na – skądinąd pożytecznych – działaniach edukacyjno-popularyzatorskich. Więcej jest też wśród nas wątpiących, że jego muzyka ma również wartość ponadnarodową, niż tych, którzy naprawdę w nią wierzą.

Na szczęście trafiają się i tacy, na przykład Stanisław Leszczyński i Piotr Beczała. Obaj do jego promocji przygotowywali się od dawna, gdyż w muzycznym świecie istotne efekty osiąga się po wieloletnich staraniach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama