Reklama

Muzyka klasyczna w 2019 roku: Polski towar eksportowy

O jednych Polaków zabiega muzyczny świat, innych my próbujemy promować.

Publikacja: 22.12.2019 21:00

„Lady Makbet mceńskiego powiatu” w Opera Bastille w Paryżu

„Lady Makbet mceńskiego powiatu” w Opera Bastille w Paryżu

Foto: OPera de Paris/Mat. Pras.

Do tych, których powinniśmy szczególnie lansować w 2019 roku, należy, rzecz jasna, urodzony 200 lat temu Stanisław Moniuszko. Rocznicowe obchody skupiły się jednak w kraju głównie na – skądinąd pożytecznych – działaniach edukacyjno-popularyzatorskich. Więcej jest też wśród nas wątpiących, że jego muzyka ma również wartość ponadnarodową, niż tych, którzy naprawdę w nią wierzą.

Na szczęście trafiają się i tacy, na przykład Stanisław Leszczyński i Piotr Beczała. Obaj do jego promocji przygotowywali się od dawna, gdyż w muzycznym świecie istotne efekty osiąga się po wieloletnich staraniach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Kultura
Córka lidera Queen: filmowy szlagier „Bohemian Rhapsody" pełen fałszów o Mercurym
Kultura
Ekskluzywna sztuka w Hotelu Warszawa i szalone aranżacje
Kultura
„Cesarzowa Piotra”: Kristina Sabaliauskaitė o przemocy i ciele kobiety w Rosji
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Reklama
Reklama