Reklama
Rozwiń
Reklama

Mrugać okiem w stronę rocka

Rozmowa z prof. Andrzejem Śródką, historykiem medycyny, znawcą muzyki gitarowej, radiowcem, prowadzącym audycję „Archipelag Rocka"

Publikacja: 04.09.2018 18:50

Mrugać okiem w stronę rocka

Foto: Adobe Stock

Rzeczpospolita: Z okazji 50. rocznicy debiutanckiego koncertu Led Zeppelin ukaże się odświeżony album „The Song Remains the Same" z utworami właśnie z tego występu. Czym właściwie Zeppelini wciąż zachwycają słuchaczy?

Andrzej Śródka: Zachwycają przede wszystkim tych, którzy wyrośli na ich muzyce. Ja już jestem na to trochę za stary, bo muzyką mojej młodości byli Stonesi i Beatlesi. Natomiast dla tych, którzy wyrastali na początku lat 70., muzyka Deep Purple czy Led Zeppelin będzie cały czas żywa. Nie tylko ze względu na sentyment. Te grupy po prostu zostawiły po sobie muzykę, która w większym lub mniejszym stopniu przewija się w tym, co zespoły rockowe grają do dziś.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Kultura
Arrasy i abakany na Wawelu. A także inne współczesne dzieła w królewskich komnatach
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kultura
„Halloween Horror Nights”: noc, w którą horrory wychodzą poza ekran
Kultura
Nie żyje Elżbieta Penderecka, wielka dama polskiej kultury
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama