[b]Sobota 18.04[/b]
Gaetano Donizetti „Napój miłosny”
– premiera
Opera Nova w Bydgoszczy
inauguracja festiwalu
Aktualizacja: 09.04.2009 09:56 Publikacja: 09.04.2009 09:56
Foto: Rzeczpospolita
[b]Sobota 18.04[/b]
Gaetano Donizetti „Napój miłosny”
– premiera
Opera Nova w Bydgoszczy
inauguracja festiwalu
[b]Niedziela 19.04[/b]
Gaetano Donizetti „Napój miłosny”
– II premiera
Opera Nova w Bydgoszczy
[b]Wtorek 21.04[/b]
Kevin O’Day i Robert Glumbek:
„Per Du II mit Wolfgang,
Arnold & Joseph” – wieczór baletowy
Nationaltheater Mannheim (Niemcy)
[b]Czwartek 23.04[/b]
Carl Orff „Carmina burana”
– kantata sceniczna
Opera Śląska w Bytomiu
[b]Niedziela 26.04[/b]
Carl Maria von Weber „Wolny strzelec”
Teatr Wielki w Łodzi
[b]Czwartek 30.04[/b]
Richard Wagner „Tannhäuser”
Teatr Wielki w Poznaniu
[b]Sobota 2.05[/b]
Antonio Gades i Carlos Saura „Carmen” – balet flamenco
Antonio Gades Compania (Hiszpania)
[b]Niedziela 3.05[/b]
Antonio Gades „Krwawe gody”, „Suita flamenco”
Antonio Gades Compania (Hiszpania)
[srodtytul]Imprezy towarzyszące:[/srodtytul]
Spektakle w wykonaniu studentów akademii muzycznych
[b]Poniedziałek 27.04[/b]
Johann Strauss syn „Wiedeńska krew”
Akademia Muzyczna
im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (wykonanie estradowe)
[b]Środa 29.04[/b]
Wolfgang Amadeusz Mozart „Wesele Figara” Akademia Muzyczna we Wrocławiu
[b]Piątek 1.05[/b]
Giancarlo Menotti „Stara pokojówka
i złodziej”
Akademia Muzyczna im. St. Moniuszki w Gdańsku
[srodtytul]Spektakle na DVD[/srodtytul]
(projekcje na ekranie kinowym)
[b]Poniedziałek 20.04[/b]
Bela Bartok „Zamek Sinobrodego”
[b]Środa 22.04[/b]
Giacomo Puccini „Turandot”
[b]Piątek 24.04[/b]
Aram Chaczaturian „Spartakus” – balet
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Rzeczpospolita
[b]Sobota 18.04[/b]
Gaetano Donizetti „Napój miłosny”
W Warszawie Bestsellery Empiku 2024. Plebiscyt pokazuje, po jakie książki, filmy, płyty najchętniej sięgamy. Noblistka Han Kang i Szczepan Twardoch przegrali z Valérie Perrin. sanah zwyciężyła jako autorka albumu „Kaprysy”.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znów znajdzie się w centrum uwagi, bo od piątku można będzie oglądać pierwszą dużą wystawę w nowej siedzibie. To właściwie aż cztery różne pokazy.
„Dopóki istnieje Federacja Rosyjska w takim formacie, w jakim ona istnieje, to nie będzie pokoju. Będzie zawieszenie broni, zgniły pokój, który potrwa trzy-cztery lata, pięć maksymalnie. A kiedy Rosjanie odnowią swoje siły, zaatakują znowu” – o wojnie w Ukrainie mówi Aldona Hartwińska, reporterka i wolontariuszka, autorka książki „Ani kroku w tył. Za nami tylko śmierć”.
Ministra kultury Hanna Wróblewska zaakceptowała rekomendację komisji konkursowej na to stanowisko.
12 lutego ma się rozpocząć w Muzeum Sztuki Nowoczesnej kontrola Najwyższej Izby Kontroli, dotycząca przygotowania i realizacji inwestycji. Ponieważ za inwestycję jest odpowiedzialne miasto Warszawa, kontrolerzy wejdą też do ratusza.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Intrygujący, futurystyczny „Simon Boccanegra” w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej zyskał nieoczekiwaną pointę, gdy po premierze artyści Opery Narodowej zwrócili się z apelem do Donalda Tuska.
Czasami człowiek nagle nie może mówić ani śpiewać. Co wtedy, gdy śpiew jest jego zawodem? W Nowym Jorku doświadczył tego właśnie Piotr Beczała. Artystów dosięgają jednak też znacznie większe dramaty niż jego.
Agnieszka Franków-Żelazny pokieruje od 2 stycznia znajdującą się w głębokim kryzysie Operą Wrocławską. Taki jest wynik kolejnego, oby ostatniego, konkursu ogłoszonego przez zarząd województwa dolnośląskiego.
We Wrocławiu Opera musi zwrócić pieniądze za dwa tysiące biletów sprzedanych na odwołane premiery. Teatr Polski po politycznych problemach poszedł do remontu. Od 2021 roku nie było Festiwalu Dialog.
„Czarna maska” Krzysztofa Pendereckiego w Operze Narodowej to Big Brother show, klasyczny kryminał Agaty Christie i obraz brutalnej rzeczywistości w jednym spektaklu, który przez 90 minut niemal wbija widza w fotel.
Książka „5000 wieczorów w operze” Rudolfa Binga, dyrektora Metropolitan Opera, poszerzona o polskie wątki m.in. przez Jacka Marczyńskiego, tłumaczy, skąd wzięła się potęga nowojorskiej sceny. „Opowieści Hoffmanna” 5 października zaczynają nowy sezon transmisji, również do Polski.
Idąc śladem słynnych teatrów, Opera Wrocławska postanowiła swój spektakl pokazać na ekranach kinowych. Atutem dla widzów jest gwiazdorska obsada „Toski”: wystąpią Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna.
Gdy PiS rozwalał hodowlę koni w Janowie Podlaskim, wydawało się, że nic głupszego już się nie zdarzy. Okazało się jednak, że byliśmy ludźmi małej wiary – nowa ministra kultury Hanna Wróblewska właśnie postanowiła zniszczyć Operę Narodową, ostatnią światową markę polskiej kultury, odwołując dyrektora Waldemara Dąbrowskiego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas