Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 16:22 Publikacja: 17.01.2025 15:41
Piotr Beczała jako Radames w nowej inscenizacji „Aidy” w Metropolitan Opera w Nowym Jorku
Foto: KEN HOWARD/MET OPERA
Sylwestrowy wieczór w Metropolitan Opera w Nowym Jorku ze zrozumiałych względów ma szczególny charakter. A od pewnego czasu na 31 grudnia dyrekcja przygotowuje wyjątkowe premiery. Ta zapowiadała się atrakcyjnie podwójnie, ponieważ czekano na nią kilka lat. Z opóźnieniem trzyletnim, wymuszonym przez pandemię, nowojorska publiczność miała obejrzeć nową inscenizację „Aidy”, na dodatek po raz pierwszy z udziałem w roli Radamesa Polaka Piotra Beczały, który od lat jest pierwszym tenorem tego teatru zaliczanego do najważniejszych scen operowych świata. W 2021 roku miała mu partnerować Anna Netrebko, ale po agresji Rosji na Ukrainę Nowy Jork zerwał z nią kontakty. W partii Aidy zastąpiła ją teraz ulubienica Ameryki, ciemnoskóra i młodsza Angel Blue, rzeczywiście o anielsko brzmiącym głosie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Izrael dokonuje ludobójstwa. To stwierdzenie faktu, a nie dowód antysemityzmu.
Jedni brali w swoje posiadanie ludzi, inni – miejsca. „Genius loci” – dziś rozumiemy przez to nastrój, aurę rozt...
Jan Maciejewski w swoim felietonie pisze, że miał opory przed publikacją swojego tekstu, obawiając się oskarżeni...
Na Ziemi nie nastąpi żadne przeludnienie, a wręcz przeciwnie, w perspektywie 50 lat możemy się spodziewać stopni...
Mam nadzieję, że Karol Nawrocki, który sprawuje urząd prezydenta, zacznie dawać znaki europejskiej wspólnocie, ż...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas