Kultowa marka bez metki i bez reklamy

Fanom designu z Kraju Kwitnącej Wiśni marki Muji nie trzeba przedstawiać. Słynie ona z wręcz legendarnej prostoty i funkcjonalności. W sklepach Muji można kupić meble, domowe akcesoria, rzeczy do biura i odzież. Pod koniec marca pierwszy polski sklep tej firmy zostanie otwarty w Warszawie.

Publikacja: 28.01.2010 00:32

Kultowa marka bez metki i bez reklamy

Foto: materiały prasowe

Firma, która jako jedna z pierwszych miała na sztandarach ekologiczne hasła i takież sposoby produkcji, istnieje od 1980 r. Konsekwentnie opiera się także na wykorzystaniu surowców wtórnych i – co wyróżnia ją w dzisiejszym świecie handlu – rezygnuje z metek na towarach oraz reklamy.

– Nasze produkty bronią się same. Świadomie wybraliśmy też ograniczoną paletę kolorów – ich nadmiar niczemu nie służy – mówi w wywiadach Tadamitsu Matsui, prezes koncernu Ryohin Keikaku, właściciel marki. Nazwa Muji pochodzi od japońskiego zwrotu „tanie produkty wysokiej jakości”.

Wizyta w sklepie wymaga uwagi. Niewielkie sześciany z materiału ciasno opakowane folią nie od razu skojarzą się z podkoszulkami. Po wydobyciu z ciasnego opakowania są misternie pogniecione, to znak rozpoznawczy firmy. Sztuką jest utrzymanie takiego stanu jak najdłużej. Nie wolno ich prasować.

W sklepach czekają na nas m.in. praktyczne stojaki na folię spożywczą, dzięki którym nie przykleja się ona wszędzie tam, gdzie nie chcemy, by się przyklejała. Wrażenie robią też akcesoria biurowe – długopisy czy stojaki do układania papierów. Warte podkreślenia, że w przystępnych cenach, co jest elementem filozofii firmy.

W Japonii Muji od kilku lat otwiera także kwiaciarnie, kempingi i restauracje. W Europie marka jest znana zwłaszcza w Niemczech i krajach skandynawskich.

Sklep będzie na razie jeden. – W planach mamy kolejny w stolicy oraz w Krakowie, ale decyzje zależą od wyników pierwszego sklepu – mówi „Rz” Tomasz Czerwiński, prezes spółki NAP, która otwiera sklepy Muji w Polsce.

Firma, która jako jedna z pierwszych miała na sztandarach ekologiczne hasła i takież sposoby produkcji, istnieje od 1980 r. Konsekwentnie opiera się także na wykorzystaniu surowców wtórnych i – co wyróżnia ją w dzisiejszym świecie handlu – rezygnuje z metek na towarach oraz reklamy.

– Nasze produkty bronią się same. Świadomie wybraliśmy też ograniczoną paletę kolorów – ich nadmiar niczemu nie służy – mówi w wywiadach Tadamitsu Matsui, prezes koncernu Ryohin Keikaku, właściciel marki. Nazwa Muji pochodzi od japońskiego zwrotu „tanie produkty wysokiej jakości”.

Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla