, z rokrocznie powiększającą się liczbą sklepów, jest liderem na polskim rynku hipermarketów budowlanych. Należą do niej również nieliczne już sklepy Brico Dépôt, które z powodu niewystarczającej rozpoznawalności marki zamieniają się w Castoramę (rebranding miał miejsce w sklepach w Stargardzie Szczecińskim, Poznaniu i Skarżysku-Kamiennej). Łączna powierzchnia handlowa sklepów wynosi 450 tysięcy m², a zatrudnienie w nich znalazło ponad 10 000 osób.
Początki marketów budowlanych w Polsce
Hipermarkety obsługują branżę budowlaną i DIY (do it yourself, czyli zrób to sam), przeznaczoną dla majsterkowiczów. Pomimo uruchomienia pierwszego tego typu sklepu w Polsce, walka o tytuł lidera była długa i trudna, a akces do rywalizacji zgłosiły takie firmy, jak Obi, Praktiker czy Leroy Merlin, wymieniając tylko największych. Wszyscy gracze znaleźli w Polsce dobry rynek zbytu swoich produktów, a to z tej racji że majsterkowanie, samodzielne remontowanie czy nawet budowanie polski konsument ma we krwi – braki zaopatrzenia i niedostępność rzetelnych fachowców zrobiły w przeszłości swoje.