Polska porcelana

Podczas weekendu Qchnia Artystyczna w Warszawie prezentuje wystawę współczesnej polskiej porcelany, zaprojektowanej i zaaranżowanej według najnowszego trendu Mix&Match.

Aktualizacja: 05.07.2014 18:04 Publikacja: 05.07.2014 17:52

„Demokratyzacja stołu" w Qchni Artystycznej w Warszawie

„Demokratyzacja stołu" w Qchni Artystycznej w Warszawie

Foto: materiały prasowe

Jej producentem są Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów" i „Chodzież" S.A., a projektantem i twórcą instalacji wybitny ceramik Marek Cecuła. Wydarzenie odbywa się pod hasłem „Demokratyzacja stołu", gdyż efektowne nowe kolekcje porcelany nie tylko dostarczają przyjemności estetycznej, ale są także niezwykle funkcjonalne. Spełniają najwyższe standardy, można je komponować na wiele sposobów podczas codziennych posiłków, a przy tym są łatwe w użytkowaniu (umożliwiają m.in. mycie w zmywarkach).

Zobacz galerię zdjęć

Prezentacja w Qchni Artystycznej jest efektem współpracy Marty Gessler z producentem w Ćmielowie. Restauratorka zapowiada, że wybrane przez nią modele wejdą na stałe do jej serwisów. Na razie pokaz ma charakter sondażowy, choć oryginalną porcelanę można nie tylko podziwiać, ale także „posmakować". Wybrane pozycje z menu są już w trakcie tego weekendu serwowane na porcelanie z Polskich Fabryk Porcelany. Nowe wzory z porcelanowych kolekcji można także kupić do domu.

„Po połączeniu fabryk Ćmielowa i Chodzieży jesteśmy największą fabryką porcelany cienkościennej w Europie. Nasze produkty są eksportowane do kilkudziesięciu krajów, a porcelana reprezentuje polskie wzornictwo na dworach królewskich i w placówkach dyplomatycznych na całym świecie. Szanujemy naszą historię, ale stawiamy na intensywny rozwój nowoczesnego wzornictwa." – mówi Inga Kamińska, prezes Polskich Fabryk Porcelany.

Mix&Match (mieszaj i łącz) to najnowszy trend w aranżacji stołu oraz komponowaniu dań i smaków, zachęcający do twórczej zabawy. Pozwala na samodzielne komponowanie wieloelementowej zastawy z gotowych elementów, stopniowe rozbudowywanie kolekcji i przekształcanie jej według własnej fantazji. W ten sposób mamy kreacyjny wkład w tworzeniu niepowtarzalnego nastroju spotkania przy naszym stole.

Wystawa w Qchni Artystycznej prezentuje cztery nowe kolekcje Polskich Fabryk Porcelany, pozwalające na dużą swobodę i własną inwencję w ich wykorzystaniu.

Navy Line łączy dwa rodzaje dekoracji ? mocne, graficzne, granatowe paski i delikatnej z kobaltową linią Blue Line (obie kolekcje doskonale ze sobą współgrają). Nasuwa skojarzenia z morskimi wakacjami i latem. Świetnie nadaje się do codziennego aranżowania posiłków na tarasie, ogrodzie, pikniku czy plaży.

Blue Line (projekt: Marek Cecuła, Daga Rogers) wyróżnia charakterystyczna ręcznie malowana delikatna kobaltową obwódka. Głęboki błękit podkreśla czystość porcelany, tworząc eleganckie tło do serwowania potraw. Blue Line należy do linii produktów określanych nazwą „Hand touch", tzn. takich, w których dotyk ludzkiej ręki wprowadza do przemysłu unikalność rękodzieła. Poprzez swój minimalizm Blue Line jest kolekcją uniwersalną, pasującą do wielu wnętrz.

Blossom Line bazuje na dwóch wzorach talerzy w charakterystycznie pofalowanych kształtach i żywych, nasyconych, energetyzujących kolorach, a jednocześnie tworzy lekką w wyrazie kompozycję.

Cosmopolitan Line to kolekcja ozdobiona mocnymi, graficznymi dekoracjami: czarnymi, szarymi i odbijającymi światło, złotymi wzorami na klasycznym, białym tle. I ona daje niewyczerpane, nieraz zaskakujące, możliwości aranżacji stołowego krajobrazu.

Monika Kuc

Jej producentem są Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów" i „Chodzież" S.A., a projektantem i twórcą instalacji wybitny ceramik Marek Cecuła. Wydarzenie odbywa się pod hasłem „Demokratyzacja stołu", gdyż efektowne nowe kolekcje porcelany nie tylko dostarczają przyjemności estetycznej, ale są także niezwykle funkcjonalne. Spełniają najwyższe standardy, można je komponować na wiele sposobów podczas codziennych posiłków, a przy tym są łatwe w użytkowaniu (umożliwiają m.in. mycie w zmywarkach).

Pozostało 84% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla