Reklama

Dżihad na operowej scenie

Fascynująca „Czarna maska" Pendereckiego ryzykownie wpisana w dzisiejsze konflikty.

Aktualizacja: 03.04.2016 20:09 Publikacja: 03.04.2016 19:22

Katarzyna Hołysz (Benigna), Piotr Nowacki (Hrabia Ebbo) i Karolina Sołomin (Arabella)

Katarzyna Hołysz (Benigna), Piotr Nowacki (Hrabia Ebbo) i Karolina Sołomin (Arabella)

Foto: Opera Bałtycka

Jacek Marczyński

Kiedy trzy dekady temu Krzysztof Penderecki skomponował „Czarną maskę" dla festiwalu w Salzburgu, a wkrótce potem operę wystawiono w Wiedniu, recenzenci porównywali ją z „Salome" Straussa (znawcy tematu wiedzą, że odegrała ona przełomową rolę w historii XX-wiecznej muzyki). Jeden zaś z poważnych austriackich krytyków nazwał ją kamieniem węgielnym nowej epoki.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Kultura
Żywioły Billa Violi na niezwykłej wystawie w Toruniu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama