Dżihad na operowej scenie

Fascynująca „Czarna maska" Pendereckiego ryzykownie wpisana w dzisiejsze konflikty.

Aktualizacja: 03.04.2016 20:09 Publikacja: 03.04.2016 19:22

Katarzyna Hołysz (Benigna), Piotr Nowacki (Hrabia Ebbo) i Karolina Sołomin (Arabella)

Katarzyna Hołysz (Benigna), Piotr Nowacki (Hrabia Ebbo) i Karolina Sołomin (Arabella)

Foto: Opera Bałtycka

Jacek Marczyński

Kiedy trzy dekady temu Krzysztof Penderecki skomponował „Czarną maskę" dla festiwalu w Salzburgu, a wkrótce potem operę wystawiono w Wiedniu, recenzenci porównywali ją z „Salome" Straussa (znawcy tematu wiedzą, że odegrała ona przełomową rolę w historii XX-wiecznej muzyki). Jeden zaś z poważnych austriackich krytyków nazwał ją kamieniem węgielnym nowej epoki.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego