Reklama

Magdalena Sroka: Otwieramy drzwi do Cannes

Dyrektorka Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Magdalena Sroka mówi Barbarze Hollender o zainteresowaniu polskim kinem na świecie.

Aktualizacja: 21.05.2017 23:02 Publikacja: 21.05.2017 18:42

Magdalena Sroka, dyrektorka PISF.

Magdalena Sroka, dyrektorka PISF.

Foto: PISF, Marcin Kułakowski

Rzeczpospolita: W ostatnich latach polscy filmowcy przywożą nagrody z Berlina, Locarno, Karlowych Warów, jesteśmy obecni w Wenecji, Toronto, San Sebastian, ale wciąż nie możemy dostać się do głównego konkursu w Cannes.

Magdalena Sroka: W tym roku dyrektor Thierry Fremaux zastanawiał się poważnie nad dwiema propozycjami. Niestety, oba filmy zostały wysłane jeszcze w fazie roboczej. Gwarantowaliśmy, że do maja zostaną skończone, ale Cannes może zaryzykować przyjęcie nie w pełni gotowego obrazu tylko dla wielkiego mistrza. Niemniej i tak mamy tu sześć ważnych wydarzeń. „Człowiek z żelaza" Andrzeja Wajdy otwiera sekcję Cannes Classics. „Koniec widzenia" Grzegorza Mołdy walczy o Kryształową Palmę w konkursie krótkich metraży, „Najlepsze fejerwerki ever" Aleksandry Terpińskiej są w Tygodniu Krytyki. Poza tym reprezentują nas trzy koprodukcje: „Prawdziwa historia" Romana Polańskiego, a także „Scaffolding" Matana Yaira i „Szron" Sarunasa Bartasa. Otwieramy drzwi do Cannes i mam nadzieję, że w ciągu dwóch, trzech lat będziemy mieli polski film w konkursie głównym.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
Ekskluzywna sztuka w Hotelu Warszawa i szalone aranżacje
Kultura
„Cesarzowa Piotra”: Kristina Sabaliauskaitė o przemocy i ciele kobiety w Rosji
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Reklama
Reklama