Winiary, Coca-Cola, Knorr, Hortex – to najbardziej rozpoznawalne przez Polaków marki. Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych, „są wszędzie dostępne”. To powód kojarzenia produktów wymieniany częściej niż ich zalety zdrowotne, tradycja, a nawet wysoka jakość.
Dla mnie sprawa jest oczywista: to wynik intensywnej promocji. Ludzie sięgają po nie częściej, bo reklamowy przekaz staje się dla nich wyrocznią.
Wierzą, że Danonki wzmocnią kości ich dzieci. Zakładają, że gdy ktoś publicznie tak twierdzi, to jest to prawda. Czyż odważyłby się drwić z nas otwarcie? Ten produkt kupuje aż 80 procent pytanych, ufając, że jest dobry dla ich dziecka.
– Wiemy, czego możemy się spodziewać po produktach znanych marek, ufamy im – potwierdza Jacek Sadowski z firmy reklamowej Demo Effective Launching.
Specjaliści nie mają wątpliwości, że właścicielowi cenionej marki łatwiej dziś nie tylko zdobywać rynek, ale także wprowadzić nowości. Przekonanie do nowego produktu klienta jest prostsze dzięki kredytowi zaufania, które marka posiada.