To najważniejsza muzyczna lista płytowych przebojów na świecie. Premierowy kompakt kupiło 8,5 tysiąca amerykańskich fanów. W zestawieniu hard rockowych albumów „Billboardu”, „Evangelion” pojawił się na 5. miejscu, zaś na liście płyt zespołów niezależnych — na 6. Po pierwszym tygodniu sprzedaży krążek jest wysoko notowany także na innych rynkach, w tym w Europie. Pojawił się na 17. miejscu najlepiej sprzedających się płyt w Finlandii, na 45. miejscu w Austrii, na 59. pozycji w Niemczech i 88. miejscu w Szwajcarii.

Sukces zespołu jest oparty na religijnym skandalu. Okładka „Evengelionu” przedstawia m. in. potłuczone tablice z dekalogiem, zaś teledysk do utworu „Ov Fire And The Void” pokazuje scenę samobójstwa młodej dziewczyny oraz rytuał sprawiający wrażenie satanistycznej inicjacji. Z tego powodu został zdjęty ze stron społecznościowych telewizji w Internecie — YouTube i My Space. Jest jednak dostępny na stronie zespołu na YouTube.

Dla black metalowej formacji zamieszanie wokół wideoclipu jest dodatkową reklamą. Nergal, lider zespołu, powiedział jednej z amerykańskich telewizji, że grupa „pozostanie bezkompromisowa”. Wcześniej, w programie Kuby Wojewódzkiego oświadczył, że „Szatan jest bardzo fajną postacią”. Dodał, że kojarzy mu się z buntem. Grupa Behemoth od początku chciała zwrócić uwagę szokującymi makijażami i kostiumami. Identyfikowała się z tematyką pogańską, a także okultyzmem i mitologią Bliskiego Wschodu. Na jej stronach można znaleźć cytat z Aleistera Crowleya, mistyka brytyjskiego potępianego przez Kościół.

Behemoth już w 2007 roku był notowany na liście „Billboardu”. Płyta „The Apostasy” rozeszła się w 40 tysiącach egzemplarzy. Jesienią zespół zagra długą, zaplanowaną od 24 września do 4 października, trasę koncertową w Polsce.