Rozwinąć skrzydła

Mirosław Lubarski, prezes PSB

Publikacja: 30.06.2010 09:32

[b]Grupa PSB (Polskie Składy Budowlane) znalazła się w rankingu 500 największych polskich firm „Rzeczpospolitej”, ale nie wiedzieliśmy, że firma wspiera kulturę.[/b]

[b]Mirosław Lubarski:[/b] Mamy doświadczenie marketingowe i od paru lat zaangażowaliśmy się we wsparcie finansowe i organizacyjne Międzynarodowego Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku. Doradzamy, jak rozwinąć skrzydła festiwalu. Podobnej pomocy udzielamy też młodszemu buskiemu Ogólnopolskiemu Festiwalowi im. Wojtka Belona, kultowego barda Wolna Grupa Bukowina, który odbywa się w maju. To dużo młodsza impreza, bo licząca dopiero trzy edycje, ale ciesząca się rosnącym zainteresowaniem.

[b]A co przyciągnęło pana firmę do pierwszego festiwalu?[/b]

Jego tradycja. Pan dyrektor Artur Jaroń świetnie sobie radzi z nawiązywaniem artystycznych kontaktów, a my mamy świadomość, że bez wsparcia finansowego trudno ściągnąć naprawdę wielkie artystyczne sławy.

Pomagamy także w propagowaniu festiwalu w mediach i poszukiwaniu dla niego wsparcia w lokalnych władzach, biznesie i społeczności. Cieszy, że rośnie grupa stałych słuchaczy. Sami kuracjusze melomani nie wystarczą, żeby festiwal stał się znany. Trzeba konkretnych działań.

[b]Co panu osobiście szczególnie się podobało w dotychczasowych festiwalach?[/b]

Artystyczne osobowości, takie jak Wiesław Ochman, który zaprezentował się jako wszechstronny artysta. Nie tylko śpiewał, ale miał też wystawę swoich obrazów. Czy Bogusław Kaczyński, który fenomenalnie, dynamicznie prowadzi koncerty od I edycji festiwalu.

[b]Jakie ambicje wiąże pan z przyszłością festiwalu?[/b]

Bardzo długo jego zasięg nie sięgał poza granice regionu. Miałem okazję uczestniczyć w różnych festiwalach europejskich i obserwować je z bliska. Chciałbym, żeby nasz festiwal zyskał jeszcze szersze znaczenie międzynarodowe. Jest to możliwe pod warunkiem ściągania znanych postaci także z zagranicy.

W organizacji festiwalu z roku na rok widać postęp. Również w tym, że rozmowy na temat następnego zaczynają się wcześniej, jesienią poprzedniego sezonu.

[i]rozmawiała m.k.[/i]

[b]Grupa PSB (Polskie Składy Budowlane) znalazła się w rankingu 500 największych polskich firm „Rzeczpospolitej”, ale nie wiedzieliśmy, że firma wspiera kulturę.[/b]

[b]Mirosław Lubarski:[/b] Mamy doświadczenie marketingowe i od paru lat zaangażowaliśmy się we wsparcie finansowe i organizacyjne Międzynarodowego Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku. Doradzamy, jak rozwinąć skrzydła festiwalu. Podobnej pomocy udzielamy też młodszemu buskiemu Ogólnopolskiemu Festiwalowi im. Wojtka Belona, kultowego barda Wolna Grupa Bukowina, który odbywa się w maju. To dużo młodsza impreza, bo licząca dopiero trzy edycje, ale ciesząca się rosnącym zainteresowaniem.

Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla