[b]Grupa PSB (Polskie Składy Budowlane) znalazła się w rankingu 500 największych polskich firm „Rzeczpospolitej”, ale nie wiedzieliśmy, że firma wspiera kulturę.[/b]
[b]Mirosław Lubarski:[/b] Mamy doświadczenie marketingowe i od paru lat zaangażowaliśmy się we wsparcie finansowe i organizacyjne Międzynarodowego Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku. Doradzamy, jak rozwinąć skrzydła festiwalu. Podobnej pomocy udzielamy też młodszemu buskiemu Ogólnopolskiemu Festiwalowi im. Wojtka Belona, kultowego barda Wolna Grupa Bukowina, który odbywa się w maju. To dużo młodsza impreza, bo licząca dopiero trzy edycje, ale ciesząca się rosnącym zainteresowaniem.
[b]A co przyciągnęło pana firmę do pierwszego festiwalu?[/b]
Jego tradycja. Pan dyrektor Artur Jaroń świetnie sobie radzi z nawiązywaniem artystycznych kontaktów, a my mamy świadomość, że bez wsparcia finansowego trudno ściągnąć naprawdę wielkie artystyczne sławy.
Pomagamy także w propagowaniu festiwalu w mediach i poszukiwaniu dla niego wsparcia w lokalnych władzach, biznesie i społeczności. Cieszy, że rośnie grupa stałych słuchaczy. Sami kuracjusze melomani nie wystarczą, żeby festiwal stał się znany. Trzeba konkretnych działań.