Reklama

Inspiracje malarstwem i wiatrem

Rzadko mamy okazję posłuchać holenderskich jazzmanów. A Ab Baars Trio należy do najciekawszych ze względu na otwarte podejście do improwizacji.

Publikacja: 16.11.2011 09:36

Powstało w 1990 r. z inicjatywy saksofonisty i klarnecisty Aba Baarsa, który zaprosił do współpracy perkusistę Martina van Duynhovena i kontrabasistę Wilberta de Joode. Wszyscy mieli doświadczenia z czołowymi artystami free-jazzu, m.in. pianistą Cecilem Taylorem, gitarzystą Fredem Frithem, a także z postpunkowym zespołem Ex.

– Muzyka nie powinna mieć etykietek – mówi lider tria. – Czerpię inspiracje z muzyki, malarstwa, rzeźby, pohukiwania sów, wiatru, poezji, odgłosów ruchu ulicznego, teatru i filmu. Wszystkie łączę w procesie tworzenia mojej muzyki, a improwizacja jest najlepszą do tego formą.

W kolegach znalazł pokrewne artystyczne dusze. Razem tworzą synergiczne trio wzajemnych inspiracji i kolektywnych realizacji najodważniejszych pomysłów.

Twórczość Holendrów cieszy się uznaniem za oceanem. Występowali z saksofonistą Kenem Vandermarkiem, puzonistą Roswellem Ruddem, saksofonistą Steve'em Lacy. Prezentowali własne wizje muzyki Duke'a Ellingtona, Johna Cartera, a także Indian Ameryki Północnej. Współpracowali z baletem Beppiego Blankerta.

Gośćmi formacji w Powiększeniu będą: wokalistka Fay Victor i waltornista Vincent Chancey – oboje z Nowego Jorku.

Reklama
Reklama

Ab Baars Trio i goście: Invisible Blow European Tour, Powiększenie, ul. Nowy Świat 27, bilety: 30 – 40 zł, rezerwacje: tel. 503 118 088, czwartek (17.11), godz. 20

,

Powstało w 1990 r. z inicjatywy saksofonisty i klarnecisty Aba Baarsa, który zaprosił do współpracy perkusistę Martina van Duynhovena i kontrabasistę Wilberta de Joode. Wszyscy mieli doświadczenia z czołowymi artystami free-jazzu, m.in. pianistą Cecilem Taylorem, gitarzystą Fredem Frithem, a także z postpunkowym zespołem Ex.

– Muzyka nie powinna mieć etykietek – mówi lider tria. – Czerpię inspiracje z muzyki, malarstwa, rzeźby, pohukiwania sów, wiatru, poezji, odgłosów ruchu ulicznego, teatru i filmu. Wszystkie łączę w procesie tworzenia mojej muzyki, a improwizacja jest najlepszą do tego formą.

Reklama
Kultura
Córka lidera Queen: filmowy szlagier „Bohemian Rhapsody" pełen fałszów o Mercurym
Kultura
Ekskluzywna sztuka w Hotelu Warszawa i szalone aranżacje
Kultura
„Cesarzowa Piotra”: Kristina Sabaliauskaitė o przemocy i ciele kobiety w Rosji
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Reklama
Reklama