W położonych na piętrze pokojach znajdują się drewniane parkiety mozaikowe, ozdobne sufity i polichromie, odwzorowane dzięki zachowanym fragmentom tynków. Wszystkie instalacje zostały schowane w podłodze, nie zaburzają w ten sposób dawnej estetyki. Odpowiadają jej drewniane okna i kamienne balkony. – Żeby spełnić wymogi bezpieczeństwa dodaliśmy szkło do za niskich, według obecnych norm balustrad, wzmocniliśmy stropy – opowiada Wojciech Popławski.
Starą i nową część budynku łączy na korytarzu linia, stworzona przez zainstalowane w podłodze i suficie oświetlenie. Mury kamienic od ul. Próżnej i przylegające do nich pomieszczenia zostały zachowane według dziewiętnastowiecznego projektu architekta Franciszka Braumana. Druga część została zaprojektowana w nowoczesnym stylu, jej fasady wyłożone są wykonaną ręcznie we Włoszech ceramiką oraz rdzewiejącą stalą. Bazowanie na historii miejsca, oddziaływanie na emocje użytkowników i odbiorców przestrzeni miejskiej, tworzenie nici połączenia pomiędzy historią i współczesnością charakteryzuje projekty tej pracowni architektonicznej.
Kamienica położona bliżej ul. Marszałkowskiej zyskała po przebudowie mansardę. Na dachu drugiej powstał duży taras z widokiem na Plac Grzybowski. – Spełniliśmy w ten sposób oczekiwania konserwatora i działaczy społecznych, którzy chcieli by budynek zachował dawny wygląd od strony placu – tłumaczy Wojciech Popławski.
Miejsce, w którym kiedyś znajdowało się getto, jest ważnym ośrodkiem promocji kultury żydowskiej. Od 2004 r. odbywa się tu festiwal Warszawa Singera. Na Próżnej 9 mieszkał fundator synagogi Zalman Nożyk. W zrujnowanych kamienicach realizowany był projekt Próżna (www.projektprozna.pl). Artyści tworzyli w nich instalacje, nawiązujące do tragicznych wydarzeń z czasów wojny. Jedną z najbardziej zapadających w pamięci prac był "Dybuk" Krystyny Piotrowskiej, która nad schodami na jednej z klatek zawiesiła długie czarne warkocze.
Inwestorzy zapewniają, że zależy im na tym, żeby artyści gościli również w odnowionych budynkach. Tymczasem na piętro wprowadziły się już pierwsze firmy. Luksusowe kamienice w centrum Warszawy są doskonałym miejscem na mariaż kultury i biznesu.
Inwestorem Le Palais jest firma Warimpex. Pracownia architektoniczna Andrzeja Orlińskiego i Wojciecha Popławskiego OP Architekten współpracowała z nią również przy adaptacji dawnej przędzalni Fabryki Izraela Poznańskiego w Łodzi, w której powstał hotel Andel's oraz przy projekcie warszawskiego InterContinentalu.