Reklama
Rozwiń

Dzięki tym narzędziom możesz sprzedawać przez internet

Ponad 95% Polaków deklaruje, że ma już za sobą pierwsze wirtualne zakupy. Badania pokazują, że rynek sprzedaży internetowej ciągle rośnie. Jednak część sprzedawców, mimo że dostrzega zalety działalności w sieci, nie zawsze wie, jak sprzedawać w internecie – od czego zacząć i na co zwracać uwagę, by robić to z sukcesem.

Aktualizacja: 11.06.2014 11:15 Publikacja: 10.06.2014 14:39

Profesjonalny sklep internetowy funkcjonuje na własnej domenie jako niezależny serwis internetowy. Odpowiednio przygotowany do sprzedaży portal to podstawa sukcesu w e-handlu. Dowiedziono bowiem, jak istotne znaczenie ma w marketingu pierwsze wrażenie. Naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych udowodnili, że internauci potrzebują niecałych 3 sekund, by podjąć decyzję o pozostaniu na danej stronie internetowej lub jej opuszczeniu. Strony, które skutecznie przyciągają internautów powinny być nowoczesne i estetyczne, z logicznie i czytelnie rozmieszczonymi treściami i funkcjonalnościami. Naukowcy z Missouri stwierdzili, że użytkownicy sieci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na menu nawigacji, wyszukiwarkę, linki do mediów społecznościowych (jak Twitter czy Facebook) oraz logotyp. Wygląd strony to sposób komunikacji e-sklepu z klientami, dlatego e-sprzedawcy powinni przyłożyć szczególną wagę do odpowiedniego, zrównoważonego graficznie stylu swojego serwisu. Zdaniem autorów „Badania procesu zakupowego w sklepach internetowych", im prostszy i czytelniejszy jest przekaz na stronie, tym jego wyższa efektywność.

 

Strona to podstawa, ale trzeba zadbać o jej pozycję

Atrakcyjna i właściwie zaprojektowana strona e-sklepu nie wystarczy jednak do sukcesu. Rozwijający się rynek e-commerce i rosnąca konkurencja sprawiają, że wirtualni sprzedawcy muszą walczyć o klientów i budować pozycję swojej marki w sieci. W efekcie w ostatnich latach SEO, czyli proces przygotowania strony e-sklepu tak, by wyszukiwarka Google odpowiednio rejestrowała i indeksowała treści zawarte w serwisie, wyrosło na jedno z podstawowych działań sklepów w wirtualnej przestrzeni. To pozycjonowanie decyduje o tym, na którym miejscu dany e-sklep pojawi się w wynikach wyszukiwania oraz jak będzie opisany. Firma Gemius, specjalizująca się w badaniu internetu, sprawdziła w 2010 roku, że polscy e-klienci wpisują najczęściej do wyszukiwarki zaledwie dwa słowa. Właściciele wirtualnych sklepów powinni brać to pod uwagę, pozycjonując swoją markę w sieci. Choć najczęściej to nie sami sprzedawcy, ale profesjonalne firmy obsługują SEO e-sklepu, by zapewnić mu odpowiedni ruch na stronie i umieścić go jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Integracja i mobilne rozwiązania kluczem do sukcesu?

Kolejny ważny element prowadzenia sprzedaży przez internet to integracja e-sklepu z innymi serwisami. Z racji tego, że sklep nigdy nie będzie niezależną jednostką działającą w internecie, niezbędne jest jego połączenie m.in. z systemami płatności, firmami kurierskimi czy porównywarkami cen, tak by zapewnić klientom dostęp do niezbędnych informacji i wygodnych rozwiązań. Ważne jest również, by wśród tych udogodnień znalazły się rozwiązania mobilne, które wyrastają w obecnych czasach na niezbędny element prowadzenia skutecznej działalności sprzedażowej. Już ponad 50% internautów używa smartfonów, mając szybki dostęp do sieci z dowolnego miejsca. Dlatego e-sklepy powinny dostosowywać swój sposób działania do wyzwań ery cyfrowej i dawać swoim klientom możliwość kupowania i płacenia za zakupy dzięki aplikacjom mobilnym. Ten dodatkowy kanał sprzedaży i marketingu zapewniają specjalne rozwiązania do sprzedaży w internecie, zaprojektowane przez firmę Comarch, a działające w myśl idei ERP 2.0. Nowoczesne myślenie o e-commerce zaowocowało stworzeniem dla e-sklepów narzędzia do prowadzenia sprzedaży internetowej również w wersji mobilnej, udostępniając wirtualnym sprzedawcom dodatkowy interfejs zbudowany z myślą o takich urządzeniach jak smartfony czy tablety. Mobilne ERP 2.0 jest szczególnie ważne z perspektywy branż, gdzie zakupów dokonuje się pod wpływem impulsu.

Profesjonalny sklep internetowy funkcjonuje na własnej domenie jako niezależny serwis internetowy. Odpowiednio przygotowany do sprzedaży portal to podstawa sukcesu w e-handlu. Dowiedziono bowiem, jak istotne znaczenie ma w marketingu pierwsze wrażenie. Naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych udowodnili, że internauci potrzebują niecałych 3 sekund, by podjąć decyzję o pozostaniu na danej stronie internetowej lub jej opuszczeniu. Strony, które skutecznie przyciągają internautów powinny być nowoczesne i estetyczne, z logicznie i czytelnie rozmieszczonymi treściami i funkcjonalnościami. Naukowcy z Missouri stwierdzili, że użytkownicy sieci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na menu nawigacji, wyszukiwarkę, linki do mediów społecznościowych (jak Twitter czy Facebook) oraz logotyp. Wygląd strony to sposób komunikacji e-sklepu z klientami, dlatego e-sprzedawcy powinni przyłożyć szczególną wagę do odpowiedniego, zrównoważonego graficznie stylu swojego serwisu. Zdaniem autorów „Badania procesu zakupowego w sklepach internetowych", im prostszy i czytelniejszy jest przekaz na stronie, tym jego wyższa efektywność.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem