Dzięki tym narzędziom możesz sprzedawać przez internet

Ponad 95% Polaków deklaruje, że ma już za sobą pierwsze wirtualne zakupy. Badania pokazują, że rynek sprzedaży internetowej ciągle rośnie. Jednak część sprzedawców, mimo że dostrzega zalety działalności w sieci, nie zawsze wie, jak sprzedawać w internecie – od czego zacząć i na co zwracać uwagę, by robić to z sukcesem.

Aktualizacja: 11.06.2014 11:15 Publikacja: 10.06.2014 14:39

Profesjonalny sklep internetowy funkcjonuje na własnej domenie jako niezależny serwis internetowy. Odpowiednio przygotowany do sprzedaży portal to podstawa sukcesu w e-handlu. Dowiedziono bowiem, jak istotne znaczenie ma w marketingu pierwsze wrażenie. Naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych udowodnili, że internauci potrzebują niecałych 3 sekund, by podjąć decyzję o pozostaniu na danej stronie internetowej lub jej opuszczeniu. Strony, które skutecznie przyciągają internautów powinny być nowoczesne i estetyczne, z logicznie i czytelnie rozmieszczonymi treściami i funkcjonalnościami. Naukowcy z Missouri stwierdzili, że użytkownicy sieci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na menu nawigacji, wyszukiwarkę, linki do mediów społecznościowych (jak Twitter czy Facebook) oraz logotyp. Wygląd strony to sposób komunikacji e-sklepu z klientami, dlatego e-sprzedawcy powinni przyłożyć szczególną wagę do odpowiedniego, zrównoważonego graficznie stylu swojego serwisu. Zdaniem autorów „Badania procesu zakupowego w sklepach internetowych", im prostszy i czytelniejszy jest przekaz na stronie, tym jego wyższa efektywność.

 

Strona to podstawa, ale trzeba zadbać o jej pozycję

Atrakcyjna i właściwie zaprojektowana strona e-sklepu nie wystarczy jednak do sukcesu. Rozwijający się rynek e-commerce i rosnąca konkurencja sprawiają, że wirtualni sprzedawcy muszą walczyć o klientów i budować pozycję swojej marki w sieci. W efekcie w ostatnich latach SEO, czyli proces przygotowania strony e-sklepu tak, by wyszukiwarka Google odpowiednio rejestrowała i indeksowała treści zawarte w serwisie, wyrosło na jedno z podstawowych działań sklepów w wirtualnej przestrzeni. To pozycjonowanie decyduje o tym, na którym miejscu dany e-sklep pojawi się w wynikach wyszukiwania oraz jak będzie opisany. Firma Gemius, specjalizująca się w badaniu internetu, sprawdziła w 2010 roku, że polscy e-klienci wpisują najczęściej do wyszukiwarki zaledwie dwa słowa. Właściciele wirtualnych sklepów powinni brać to pod uwagę, pozycjonując swoją markę w sieci. Choć najczęściej to nie sami sprzedawcy, ale profesjonalne firmy obsługują SEO e-sklepu, by zapewnić mu odpowiedni ruch na stronie i umieścić go jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Integracja i mobilne rozwiązania kluczem do sukcesu?

Kolejny ważny element prowadzenia sprzedaży przez internet to integracja e-sklepu z innymi serwisami. Z racji tego, że sklep nigdy nie będzie niezależną jednostką działającą w internecie, niezbędne jest jego połączenie m.in. z systemami płatności, firmami kurierskimi czy porównywarkami cen, tak by zapewnić klientom dostęp do niezbędnych informacji i wygodnych rozwiązań. Ważne jest również, by wśród tych udogodnień znalazły się rozwiązania mobilne, które wyrastają w obecnych czasach na niezbędny element prowadzenia skutecznej działalności sprzedażowej. Już ponad 50% internautów używa smartfonów, mając szybki dostęp do sieci z dowolnego miejsca. Dlatego e-sklepy powinny dostosowywać swój sposób działania do wyzwań ery cyfrowej i dawać swoim klientom możliwość kupowania i płacenia za zakupy dzięki aplikacjom mobilnym. Ten dodatkowy kanał sprzedaży i marketingu zapewniają specjalne rozwiązania do sprzedaży w internecie, zaprojektowane przez firmę Comarch, a działające w myśl idei ERP 2.0. Nowoczesne myślenie o e-commerce zaowocowało stworzeniem dla e-sklepów narzędzia do prowadzenia sprzedaży internetowej również w wersji mobilnej, udostępniając wirtualnym sprzedawcom dodatkowy interfejs zbudowany z myślą o takich urządzeniach jak smartfony czy tablety. Mobilne ERP 2.0 jest szczególnie ważne z perspektywy branż, gdzie zakupów dokonuje się pod wpływem impulsu.

Profesjonalny sklep internetowy funkcjonuje na własnej domenie jako niezależny serwis internetowy. Odpowiednio przygotowany do sprzedaży portal to podstawa sukcesu w e-handlu. Dowiedziono bowiem, jak istotne znaczenie ma w marketingu pierwsze wrażenie. Naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych udowodnili, że internauci potrzebują niecałych 3 sekund, by podjąć decyzję o pozostaniu na danej stronie internetowej lub jej opuszczeniu. Strony, które skutecznie przyciągają internautów powinny być nowoczesne i estetyczne, z logicznie i czytelnie rozmieszczonymi treściami i funkcjonalnościami. Naukowcy z Missouri stwierdzili, że użytkownicy sieci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na menu nawigacji, wyszukiwarkę, linki do mediów społecznościowych (jak Twitter czy Facebook) oraz logotyp. Wygląd strony to sposób komunikacji e-sklepu z klientami, dlatego e-sprzedawcy powinni przyłożyć szczególną wagę do odpowiedniego, zrównoważonego graficznie stylu swojego serwisu. Zdaniem autorów „Badania procesu zakupowego w sklepach internetowych", im prostszy i czytelniejszy jest przekaz na stronie, tym jego wyższa efektywność.

Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla