Duży sukces w wprowadzeniu takiej technologii uzyskała amerykańska sieć drogerii i aptek, która dodała kartę mobilną do aplikacji. Klient może zarządzać swoimi receptami i jednocześnie ma dostęp do ofert specjalnych, zniżek i promocji. Wirtualną kartę lojalnościową można skanować przy kasie używając czytnika kart. Jest identyfikatorem uczestnika w programie. Również jedna ze znanych sieci kawiarni przeniosła swoją kartę lojalnościową na aplikację mobliną. Jednak co w tym nowatorskiego? Ekran telefonu tej aplikacji mobilnej jest nie tylko kartą lojalnościową ale i płatniczą. Klient wpisuje w aplikację numer karty klienta przez co jego telefon zamienia się w kartę lojalnościową. Od 2009 roku zamienia się też w kartę płatniczą. Jak to jest możliwe? NA ekranie smarfona pojawia się kod QR, który po zeskanowaniu potrąca z konta klienta kwotę zamówienia. Nie dośc, że wygodnie – bo przecież nie rozstajemy się z telefonem komórkowym to jeszcze prosta obsługa.
Za granicą, jak widać, jest to bardzo popularne. Jednak jak sytuacja wygląda w Polsce? Zauważalny jest wyraźny podział na aplikacje dedykowane konkretnemu programowi lojalnościowemu, które pozwalają na zbieranie punktów promocyjnych, geolokalizację czyli wskazanie punktów sprzedaży partnerów oraz możliwość sprawdzenia stanu konta lojalnościowego. Taką karta na rodzimym rynku jest program OpenCard. Aplikacja mobilna upoważnia do 50% zniżki w ponad 700 restauracjach w Polsce. Oprócz atrakcyjnych zniżek do restauracji użytkownik ma możliwość tworzenia listy ulubionych restauracji oraz może monitorować ile pieniędzy zaoszczędził używając OpenCard. Jednak to nie wszystkie plusy tego programu partnerskiego w wersji mobilnej. Aplikacja wyszukuje jakie restauracje są najbliżej nas i wskazuje najlepszą trasę. By przystąpić do programu partnerskiego w formie aplikacji mobilnej nie musimy być nowym członkiem. Istniejącą już kartę możemy dodać przez opcje „mam kartę" lub zamówić nową. Drugą opcją są aplikacje, które gromadzą karty z różnych programów. Zadaniem takich aplikacji jest geolokalizacja czyli dostęp do lokalizacji sklepów wraz z godzinami otwarcia, skanowanie i pobieranie kuponów promocyjnych oraz wirtualne bilety.
Firmy coraz częściej decydują się na udostępnienie konsumentom programu lojalnościowego w wersji aplikacji mobilnej. Jest to znaczne ułatwienie dla klienta – zyskuje dostęp do konta lojalnościowego, katalogu produktów lub nagród, wyszukiwarki sklepów. Uczestnik programu lojalnościowego może zarządzać swoim kontem w programie z telefonu, nie musi dzwonić do call center i wypełniać druków. Wszystko załatwia przez przyciśnięcie jednego przycisku w telefonie. Jest to też dobry pomysł na ścieżkę komunikacji z klientem. Możemy go informować przez aplikację o aktualnych promocjach. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości karty plastikowe odejdą do lamusa z powodu niepraktyczności.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OpenCard to największy w Polsce Diners Club, zrzeszający ponad 700 restauracji w całej Polsce. Przystępując do klubu użytkownik zyskuje 50% zniżki na jedzenie lub 30% na cały rachunek. Ogólnopolski charakter oraz brak ograniczeń liczby wizyt w restauracjach sprawiają, że OpenCard jest najlepszym rozwiązaniem dla miłośników jedzenia w restauracjach. Więcej o programie na OpenCard.pl