To efekt ubiegłorocznej wizyty zespołuł Google Street View w muzeum , który z pomocą specjalnego pojazdu - wózka Trolley precyzyjnie fotografował wybrane dzieła sztuki. W wersji wirtualnej możemy zobaczyć trzy wystawy. Pierwsza to Galeria Faras im. prof. Kazimierza Michałowskiego, prezentująca w nowej aranżacji skarby średniowiecznej kultury sztuki nubijskiej należą do unikalnych w Europie, odkryte i uratowane przez polskich archeologów w kościele katedralnym w mieście Faras. To szansa dokładnego przyjrzenia się wspaniałym malowidłom z VIII–XIV wieku, przedstawiającym świętych, archaniołów i nubijskich biskupów.

Druga wirtualna wystawa „Kalejdoskop. Plakaty z kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie” przedstawia historię grafiki użytkowej w Polsce i Europie Środkowej do czasów II wojny światowej. Eksponaty, m.in. prace Stanisława Wyspiańskiego, Włodzimierza Tetmajera Wojciecha Kossaka, pochodzą z Muzeum Plakatu, oddziału MNW.

Trzecia „Między obiektami – korespondencje, konfrontacje” przedstawia design XX i XXI wieku na przykładzie obiektów ze zbiorów Ośrodka Wzornictwa Nowoczesnego MNW, układając je w korespondujące pary. Tradycyjny dywan internauci mogą więc porównać z tkaniną interaktywną, pozwalającą na dowolne komponowania wzoru. Gięte krzesło z fabryki w Jasienicy, produkowane masowo od końca XIX wieku do dziś, zestawiono z stolikami zaprojektowanymi przez Stefana Sienickiego z 1929 roku i krzesłem Mariana Sigmunda z 1956 roku. Zabawki z lat 40., których prostota formy i wykonania wynikała z trudnych warunków, skonfrontowano ze współczesnymi, których minimalizm wynika z obranej koncepcji.

Jest także wspaniały „Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego" Bernarda Belotta zwanego Canalettem. Jeden z najlepszych pejzaży miejskich oświeceniowej Warszawy, w którym artysta dokładnie przedstawił życie codzienne dworu Stanisława Augusta Poniatowskiego i architekturę stolicy. Po II wojnie światowej ten obraz pomagał konserwatorom przy rekonstrukcji zniszczonych budowli. Dzięki giga pikselowej rozdzielczości obraz oglądany w Google jest tysiąc razy bardziej dokładny niż zdjęcie zrobione aparatem cyfrowym. Ta technologia pozwala obserwować najmniejsze nawet pociągnięcia artysty pędzlem.

Już 250 instytucji kulturalnych z różnych krajów współpracuje z Google Cultural Institute  i ma na tej platformie swoje wirtualne wystawy, m.in.  Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, paryskie Musée d’Orsay, Narodowe Muzeum w Indiach i Muzeum Narodowe w Tokio czy Biały Dom i Wieża Eiffla.. Podobną współpracę nawiązało kilkanaście polskich instytucji, w tym Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN , Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Sztuki w Łodzi, Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, Zamek Książ w Wałbrzychu, Zamek w Kórniku.