Spektakle na dziesięć kamer

Dyrektor Metropolitan w Nowym Jorku <span class="Lead - rozmowca">Peter Gelb</span> o fenomenie transmisji operowych oglądanych u nas w 30 salach.

Aktualizacja: 03.10.2019 17:43 Publikacja: 03.10.2019 17:42

„Turandot” Pucciniego zainauguruje nowy sezon transmisji

„Turandot” Pucciniego zainauguruje nowy sezon transmisji

Foto: MET opra/Mat. Pras.

Kiedy 14 lat temu zdecydował się pan na pierwszą transmisję operowego spektaklu z Metropolitan, spodziewał się pan, że pomysł odniesie globalny sukces?

Zależało mi przede wszystkim na umocnieniu relacji z publicznością w USA i za granicą, ale nie czułem się pionierem. Już w latach 30. XX wieku te spektakle były odbierane przez radio nawet w Europie, ale w naszych czasach należało szukać innego medialnego kontaktu z widownią. Pewną inspiracją dla nas były telewizyjne inscenizacje operowe, które cieszyły się dużą popularnością. Problemem były koszty, zdecydowanie wyższe niż w przypadku dawnych transmisji radiowych. Okazało się jednak, że telewizyjny przekaz może być również dużym sukcesem komercyjnym i muszę przyznać, że to najbardziej mnie zaskoczyło.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę
Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami