Reklama

Jacek Kurski: TVP nigdy nie faworyzowała żadnego z kandydatów na prezydenta

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski odpowiedział na pytania Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara w sprawie materiału „Wiadomości” z wiecu wyborczego Andrzeja Dudy. - Sytuacja dotycząca rzekomego użycia kadru, który mógłby wprowadzić w błąd odbiorców, poprzez trzykrotne zawyżenie liczby uczestników wydarzenia, nie miała miejsca - stwierdził. - W przedstawianych materiałach nasi dziennikarze i prezenterzy zawsze starają się zachować największy stopień profesjonalizmu, a także staranności i rzetelności dziennikarskiej - podkreślił Kurski.

Aktualizacja: 08.09.2020 13:12 Publikacja: 08.09.2020 13:06

Jacek Kurski: TVP nigdy nie faworyzowała żadnego z kandydatów na prezydenta

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

adm

Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar pytał szefostwo Telewizji Polskiej o materiał, który 21 czerwca wyemitowano w „Wiadomościach”. Zarówno widzowie i internauci, jak i dziennikarze, zwrócili uwagę, że w materiale ze spotkania prezydenta Andrzeja Dudy z wyborcami w Krakowie, wykorzystano kadr, który mógł wprowadzić odbiorców w błąd, poprzez trzykrotne zawyżenie liczby uczestników wydarzenia. Przed Sukiennicami miało pojawić się o wiele więcej przeciwników niż zwolenników Andrzeja Dudy, czego potwierdzeniem miały być transparenty oraz tęczowe flagi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kraj
Rewolucja na Lotnisku Chopina. Szybciej przez bramki bezpieczeństwa
Kraj
Najwyższy czas na układy zbiorowe
Kraj
Nowe autobusy z Warszawy do rosyjskiego Królewca. Będą woziły powietrze?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Warszawa
Zamiast do KO przejdą do nowej partii? „Są zapytania od działaczy Nowoczesnej”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama