Wydatki oszacował Ośrodek Szkolenia Psów Pastel w Zabrzu. To przybliżona kwota, bo psiego biznesu nikt w Polsce nie wycenia. Wiadomo jednak, że boom przeżywają ośrodki szkoleniowe dla psów, salony piękności i gabinety psychologiczne dla zwierząt. – Zmienia się model rodziny. Teraz coraz częściej jest to dwa plus pies – ocenia Katarzyna Sapierzyńska, hodowca beagli, właścicielka gabinetu psychologicznego dla psów na warszawskim Targówku.
Właściciele czworonogów, którzy nie szczędzą pieniędzy na ich przyjemności, to najczęściej młode pary: tuż przed ślubem lub po. Zazwyczaj bez dzieci. Planują wakacje w ośrodkach, gdzie zaprasza się psy i koty, i nie liczą się z wydatkami na swego pupila. – To najlepsi klienci – oceniają właściciele psich biznesów.
Ile w salonach i sklepach zostawiają właściciele zwierząt? Szacuje się, że miesięcznie właściciel psa musi wydać 200 – 300 zł (w zależności od rasy). W cenie jest dobra karma, weterynarz, środki pielęgnacyjne, szkolenie. – W pierwszym roku posiadania psa to wydatek rzędu 3 tys. zł – ocenia Alicja Duda, właścicielka Ośrodka Szkolenia Psów Pastel w Zabrzu. Średnio Polacy wydają na czworonogi od 2 do 4 tys. zł rocznie.